Panduan memasak Kek Marble Pandan Vanilla (Tanpa Oven)

Kek Marble Pandan Vanilla (Tanpa Oven) ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next merupakan gambar berkaitan dengan Kek Marble Pandan Vanilla (Tanpa Oven) yang dapat kalian jadikan wawasan.

Kek Marble Pandan Vanilla (Tanpa Oven) anda bisa membuat Kek Marble Pandan Vanilla (Tanpa Oven) memanfaatkan 9 bahan 8 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Marble Pandan Vanilla (Tanpa Oven)

  1. Sobat juga memerlukan 1 1/4 cawan tepung gandum cap rose.
  2. Kamu membutuhkan 1 sudu kecil baking powder.
  3. Sediakan 1 cawan brown sugar.
  4. Sediakan 1 cawan majerin Planta.
  5. Sediakan juga 3 biji telur omega xl.
  6. Persiapkan 1 sudu ovelette.
  7. Siapkan juga Sedikit esen vanilla.
  8. Silahkan sobat persiapkan Sedikit esen pandan.
  9. Kamu membutuhkan Sedikit Pewarna kuning dan pewarna hijau.

Langkah cara memasak Kek Marble Pandan Vanilla (Tanpa Oven)

  1. Ayak tepung dan baking powder dalam bekas lain.
  2. Dalam bekas yang lain, pukul gula dan marjerin sampai gebu.
  3. Masukkan telur sedikit demi sedikit, pukul sehingga ringan dan gebu. Masukkan sedikit ovelette dan pukul lagi hingga adunan sebati.
  4. Tuang tepung sedikit demi sedikit sambil memutar dengan kelajuan minimum sehingga sebati..
  5. Bahagikan 2 bahagian adunan ke dalam 2 bekas berasingan. Satu bekas letakkan sedikit esen pandan dan pewarna hijau. Satu bekas lagi letakkan sedikit esen vanilla dan pewarna kuning. Gaul semua adunan..
  6. Sapukan loyang kek dengan sedikit mentega atas permukaan. Tuang adunan secara berselang-seli. Hentak sedikit loyang supaya adunan padat. Hias permukaan adunan dengan menggunakan lidi bagi membentuk corak marble..
  7. Panaskan kuali besar yang bertutup dengan api Sederhana perlahan. Pastikan kuali diletakkan pelapik besi dibawah loyang kek. Bakar kek dalam masa lebih kurang 50 minit dan jangan sesekali buka penutup kuali supaya kek tidak menjadi bantat. Cucuk lidi di tengah kek untuk pastikan kek masak..
  8. Setelah siap. Tutup api dan biarkan seketika kek menjadi sejuk dan kemudian bolehlah dihidangkan..

Begitulah pembahasan Kek Marble Pandan Vanilla (Tanpa Oven) terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Marble Pandan Vanilla (Tanpa Oven).

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta