Panduan memasak Roti Lembut dan Enak #phopbylinimohd #task4

Roti Lembut dan Enak #phopbylinimohd #task4 ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya adalah gambar mengenai Roti Lembut dan Enak #phopbylinimohd #task4 yang dapat Anda jadikan contoh.

Roti Lembut dan Enak #phopbylinimohd #task4 anda mampu memasak Roti Lembut dan Enak #phopbylinimohd #task4 mengfungsikan 7 bahan 5 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Roti Lembut dan Enak #phopbylinimohd #task4

  1. Sediakan 5 1/2 cwn Tepung Gandum.
  2. Kamu perlu 2 sb Yeast Mauri Pan.
  3. Sediakan 1/4 cwn Gula Halus.
  4. Sobat juga memerlukan 4 sk Garam Halus.
  5. Silahkan kamu persiapkan 2 1/2 cwn Air Suam.
  6. Siapkan juga 2 sb Minyak Zaitun.
  7. Silahkan kamu siapkan Sedikit marjerin untuk lapisan loyang.

Step by step cara membuat Roti Lembut dan Enak #phopbylinimohd #task4

  1. Sapukan loyang dengan mentega, dan taburkan rata tepung. Bagi elakkan roti melekat..
  2. Satukan semua bahan kering ke dalam mesin adunan. Pukul perlahan dan dalam masa yang sama, masukkan sedikit demi sedikit air suam serta minyak zaitun ke dalam adunan..
  3. Apabila adunan nampak sebati, lajukan pukulan ke aras sederhana selama 5 min. Sehingga doh nampak cantik tak melekat lagi di mangkuk adunan..
  4. Keluarkan doh, pastikan tangan dalam keadaan bersih dan disapu minyak. Bagi memudahkan keluar adunan tadi. Pukul sedikit, dan bahagi kepada 2. Masukkan dalam lotang, dan rehatkan 30 min. Tutup dengan kain basah..
  5. Selepas 30 min, tumbuk semula adunan, bagi keluarkan angin, dan kemudian,sapukan marjerin di atas roti. Bakar pada suhu 200°C selama 15 - 20 min..

Begitulah pembahasan Roti Lembut dan Enak #phopbylinimohd #task4 terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori Roti Lembut dan Enak #phopbylinimohd #task4.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby