Resep Brownies Buah #PhopPercuma

Brownies Buah #PhopPercuma ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya adalah gambar tentang Brownies Buah #PhopPercuma yang bisa Anda jadikan inspirasi.

Brownies Buah #PhopPercuma kamu sanggup memasak Brownies Buah #PhopPercuma pakai 8 bahan 5 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Brownies Buah #PhopPercuma

  1. Kamu siapin 1/2 butter (dari 250 gm butter).
  2. Sobat juga memerlukan 1 cawan buah-buahan campuran.
  3. Sobat juga memerlukan 1 1/2 cawan gula.
  4. Sediakan 4 biji telur.
  5. Siapkan juga 2 cawan Tepung gandum.
  6. Anda perlu 1 sudu kecil baking powder.
  7. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu kecil bikarbonat.
  8. Silahkan kamu persiapkan Secubit garam.

Langkah cara memasak Brownies Buah #PhopPercuma

  1. Cairkan butter dengan menggunakannya kaedah double boiler. Dalam mangkuk yang lain pukulkan telur bersama gula dan esen vanilla sehingga sebati..
  2. Ayakkan Tepung gandum bersama baking powder, soda bikarbonat dan garam..
  3. Panaskan oven 160 darjah celcuis selama 10 minit. Masukkan butter cair ke dalam mangkuk telur dan kacau sebati. Taburkan buah-buahan kering dan kacau rata. Masukkan pula sedikit demi sedikit tepung gandum lalu kaupkan rata sehingga tepung habis..
  4. Sapukan rata loyang 4 segi leper dengan sedikit butter dan lapikkan dengan kertas minyak. Masukkan adunan dan bakarkan selama 45 minit @ hingga masak..
  5. Brownies Buah siap untuk dihidangkan..

Begitulah pembahasan Brownies Buah #PhopPercuma terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman blog ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori Brownies Buah #PhopPercuma.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby