Resep Donut kampung tanpa gula #phopbylinimohd

Donut kampung tanpa gula #phopbylinimohd ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya adalah gambar mengenai Donut kampung tanpa gula #phopbylinimohd yang dapat Anda jadikan contoh. Resipi donut kampung yang sangat sedap, lembut, mudah dan sangat sesuai digunakan untuk perniagaan kuih muih sejukbeku. Donut versi basic dan disalut gula. Sekali makan, memang rasa tak puas.

Donut kampung tanpa gula #phopbylinimohd Biasanya kue donat kampung diberi taburan gula atau coklat meses. Bahan bahan Resep Donat Kampung Sederhana Dan Tips Cara Membuatnya Supaya Empuk Ala JCO. Donat kampung adalah donat sederhana yang terbuat dari bahan yang cukup sedikit apabila dibandingkan dengan resep donat JCO atau dunkin donut. anda sanggup membuat Donut kampung tanpa gula #phopbylinimohd memanfaatkan 9 bahan 5 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Donut kampung tanpa gula #phopbylinimohd

  1. Kamu butuh 400 gm tepung high protien.
  2. Sobat juga memerlukan 100 gm tepung gandum.
  3. Silahkan sobat siapkan 11 gm yis.
  4. Anda Memerlukan 60 gm gula.
  5. Selain itu juga tambahkan 70 gm mejerin.
  6. Sediakan juga Sebiji telur.
  7. Kamu butuh 100 ml Susu full cream.
  8. Anda Memerlukan 80 gm air batu.
  9. Anda perlu 8 gm garam.

Akhir sekali, salutlah gula yang dikisar atau gunakan terus gula halus / gula kastor. Nak bubuh topping lain macam coklat ke, boleh je. Cuba tau, jangan tak cuba! *Resepi donut tanpa uli ini disumbangkan oleh Puan Nurul Azfa Azizan dan ia diterbitkan semula dengan kebenaran. Tepung campur dengan garam dan gula,bread Improver tambahkan Butter ditepung remas remas dgn Jari sampai campur,lalu masukkan cairan Ragi dan sisa susu serta Pisang yang dilembutkan.

Langkah cara memasak Donut kampung tanpa gula #phopbylinimohd

  1. Masukkan semua diatas, putar sehingga doh elastik..
  2. Setelah doh elastik, timbang doh tadi sebanyak 30gm setiap satu..
  3. Buatkan bulat, biarkan doh naik sekali ganda..
  4. Setelah doh naik, buat lubang di tengah, biarkan lagi 15minit doh naik..
  5. Kemudian gorang donut sehingga masak..

Aduk dengan tangan sampai. gula melekat pada donut. Kaedah ini mengelakan dapur anda berselerak dengan gula. Ia juga kaedah yang bersih dan baki gula dalam plastik boleh di guna semula. Resipi: donut simple gebu tanpa telur. Sebelum mengetahui apa manfaat kopi hitam tanpa gula, Anda perlu mengetahui terlebih dahulu apa itu kopi hitam.

Begitulah pembahasan Donut kampung tanpa gula #phopbylinimohd terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman website ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Donut kampung tanpa gula #phopbylinimohd.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby