Resep Donut kentang bersalut coklat #RayaHighTea #Terengganu

Donut kentang bersalut coklat #RayaHighTea #Terengganu ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya adalah gambar mengenai Donut kentang bersalut coklat #RayaHighTea #Terengganu yang bisa Anda jadikan contoh. Bahan-bahan: Tepung terigu (Cakra) Tepung terigu biasa Kentang Telur (kuningnya saja) butter butter cream/margarin cream (blueband) cerez susu bubuk vanila. Puding dadih buah-buahan resepi di sini. Aiskrim Kon Perisa Coklat ǀ Chocolate Flavour Cone Ice Cream Aiskrim Kon Perisa Vanila (cth Spicy Doughnut (Topped with Sambal) Donut Bersalut Coklat ǀ Chocolate Coated Doughnut Donut Mini Filet ikan & Kentang goreng (Fish & Chip) Marrybrown

Donut kentang bersalut coklat #RayaHighTea #Terengganu Celupkan permukaan donut dalam cokelat cair, selelah itu taburi menggunakan cokelot chip. donat kentang. Hai semua peminat kuaci.here comes again. KUACI BERSALUT COKLAT in the house.anda tunggu ape lagi.jom order.buat kudap kudap depan tv bersama family.for student release ur stress with Kuaci Bersalut Coklat.terhangat. anda bisa membuat Donut kentang bersalut coklat #RayaHighTea #Terengganu pakai 8 bahan 7 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Donut kentang bersalut coklat #RayaHighTea #Terengganu

  1. Kamu butuh 🎯500g gandum.
  2. Sediakan juga 🎯50g susu tepung.
  3. Selain itu juga tambahkan 🎯10g yis.
  4. Kamu membutuhkan 🎯75g marjerin.
  5. Persiapkan 🎯100g gula kastor.
  6. Anda perlu 🎯4/3 biji kuning telur.
  7. Sobat juga memerlukan 🎯100ml air sejuk/yg dlm peti.
  8. Kamu membutuhkan 🎯200g kentang-Rebus-haluskan.

Jenis komoditas yang diproduksi oleh perusahaan "PoNut"adalah makanan yaitu Donut Kentang. Di mana Donut tersebut terbuat dari Ø Masukkan potongan yang sudah dibentuk ke dalam kotak dan taburi coklat ceres atau keju. Aiskrim merupakan sejenis makanan beku dibuat dari hasil tenusu seperti krim (atau sejenisnya), digabungkan dengan perasa dan pemanis. Campuran ini disejukkan dengan mengacau sambil dikurangkan suhunya bagi menghalang pembentukan kristal ais besar.

Langkah cara memasak Donut kentang bersalut coklat #RayaHighTea #Terengganu

  1. Masukkan semua ni dalam bread maker.
  2. Pastu Tekan menu num 8.
  3. Tggu biar abis BM bekerja.Pahtu kuarkan Doh - saya alas plastik kat meja tu ye..
  4. Bahagikan doh sama bnyak.Biarkan 20 minit.Doh mengembang.
  5. Kemudian Pap kan dgn tgn anda.😂😂 Tekap dgn nozzle.Sya guna nozzle ni,senang nak pegang..
  6. Biarkan doh lagi 15 minit.Doh akan ringan dan boleh di angkat.Sedia utk goreng..
  7. Saya skip langkah goreng.Maaf ye.Tapi api slow dan balik2kan donut hanya 3x jgn lebih.Bila dah siap semuanya,Doh boleh di salut dgn topping coklat.topping tu saya beli di kedai bakery.Dia tulis "donut topping".Siap.

Resepi Donut Kentang - Saya tertarik untuk membuat Kentang Donut setelah terbaca banyak cerita mengenai keenakan dan kegebuan donut ini. Tabur dengan gula kaster atau hias dengan coklat. Jika mahu disimpan, boleh juga digoreng separuh masak. Petua : Sediakan semua bahan yang. aiskrim Oreo bersalut coklat ni memang serius sedap rasa sama macam beli dekat kedai , korang memang wajib cuba resepi aiskrim Oreo ni. Celupkan aiskrim Oreo kedalam coklat dan taburkan sedikit kacang.

Begitulah pembahasan Donut kentang bersalut coklat #RayaHighTea #Terengganu terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman website ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Donut kentang bersalut coklat #RayaHighTea #Terengganu.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta