Resep Kek 3 Bahan Mudah, cepat & sedap

Kek 3 Bahan Mudah, cepat & sedap ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next adalah gambar berkaitan dengan Kek 3 Bahan Mudah, cepat & sedap yang dapat sobat jadikan contoh.

Kek 3 Bahan Mudah, cepat & sedap kamu mampu membuat Kek 3 Bahan Mudah, cepat & sedap pakai 3 bahan 5 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek 3 Bahan Mudah, cepat & sedap

  1. Kamu siapin Secawan tepung gandum.
  2. Silahkan kamu siapkan Secawan gula (kurangkan kalau tak nak manis).
  3. Silahkan sobat persiapkan 4 biji telur ayam.

Langkah cara membuat Kek 3 Bahan Mudah, cepat & sedap

  1. Cuci dulu telur ayam. Pecahkan telur ayam dalam mangkuk. Buangkan mata tu dulu supaya tak hanyir. Tapiskan dulu tepung gandum tu. Panaskan dulu air dalam pengukus.
  2. Keluarkan mixer anda. Ini masanya kita bermain. Pukul telur dan gula sehingga kembang.
  3. Selepas adunan tersebut kembang, masukkan tepung gandum sedikit demi sedikit sehingga sebati.
  4. Kemudian tuang adunan dalam acuan. Kalau saya, saya bagi dua adunan tu. Satu original, satu lagi saya campur perisa yang saya nak, hihihi. Kalau bagi dua adunan, kukus dulu satu adunan selama 10 minit. Kemudian tuangkan lagi satu adunan ke dalam acuan dan kukus lagi selama 10 minit.
  5. Is doneeeeee dan boleh dimakan. Budak-budak pun suka.

Begitulah pembahasan Kek 3 Bahan Mudah, cepat & sedap terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek 3 Bahan Mudah, cepat & sedap.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta