Step by step membuat Kek Batik Awin SuperSimpleSedap

Kek Batik Awin SuperSimpleSedap ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya merupakan gambar seputar Kek Batik Awin SuperSimpleSedap yang dapat Anda jadikan wawasan.

Kek Batik Awin SuperSimpleSedap anda bisa memasak Kek Batik Awin SuperSimpleSedap memakai 5 bahan 12 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Batik Awin SuperSimpleSedap

  1. Kamu perlu 200 g Milo.
  2. Anda butuh 250 g Buttercup.
  3. Silahkan kamu siapkan 400 g Biskut Marie (patah dua).
  4. Kamu butuh 1/2 tin Susu Pekat.
  5. Siapkan juga 6 biji telur.

Langkah cara membuat Kek Batik Awin SuperSimpleSedap

  1. Bahan-bahan kek batik:.
  2. Cairkan buttercup.
  3. Selepas buttercup dah cair dan mendidih,masukkan susu pekat. Nak manis boleh letak 1 tin. 1/2 tin memadai. Nanti potong kaki kalau manis sangat 🤭.
  4. Kacau buttercup dan susu sehingga mendidih..
  5. Masukkan milo sedikit demi sedikit..
  6. Kacau sampai milo sebati dan tidak berketul..
  7. Masukkan telur satu persatu. Kacau selalu sehingga semua sebati..
  8. Biarkan mendidih. Pastikan kepekatannya sederhana tidak terlalu cair,tidak terlalu pekat,baru masukkan biskut marie..
  9. Salutkan semua biskut dengan adunan Milo. Kecilkan api. Nanti hangus..
  10. Tutup api. Masukkan dalam bekas yang sesuai. Boleh sapukan minyak/marjerin untuk elakkan kek melekat. Saya lapik dengan plastik,senang nak potong nanti..
  11. Sejukkan. Dah sejuk,baru masukkan dalam peti sejuk. Sejukkan dalam masa minimum 5 jam. Lagi lama,lagi bagus untuk elakkan biskut hancur ketika dipotong..
  12. Hasilnya..tadaaa! Selamat mencuba...😊😊.

Begitulah pembahasan Kek Batik Awin SuperSimpleSedap terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Batik Awin SuperSimpleSedap.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta