Cara memasak "brownies orange" #syed munawwar #brownies

"brownies orange" #syed munawwar #brownies ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Next merupakan gambar seputar "brownies orange" #syed munawwar #brownies yang dapat Anda jadikan ide.

"brownies orange" #syed munawwar #brownies anda dapat memasak "brownies orange" #syed munawwar #brownies gunakan 20 bahan 6 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak "brownies orange" #syed munawwar #brownies

  1. Anda membutuhkan Bahan A.
  2. Sediakan juga 200 g coklat masakan.
  3. Silahkan kamu siapkan 75 g butter.
  4. Kamu siapin Bahan B.
  5. Anda perlu 2 biji telur.
  6. Anda membutuhkan 80 g gula perang.
  7. Silahkan sobat siapkan Bahan C (bahan² ni perlu diayak).
  8. Silahkan sobat persiapkan 50 g tepung naik sendiri.
  9. Persiapkan 15 g serbuk koko.
  10. Kamu membutuhkan Bahan cheese.
  11. Anda perlu 250 g cream cheese.
  12. Silahkan kamu siapkan 80 g gula kastor.
  13. Sediakan juga 1 biji telur gred A.
  14. Persiapkan 2 sdb tepung gandum.
  15. Sediakan 3 sdb pati buah oren sunkist (boleh tukarkan oren sunquick 2 sdb).
  16. Kamu membutuhkan Pewarna oren.
  17. Silahkan kamu siapkan Hiasan.
  18. Siapkan juga Hirisan oren sunkist.
  19. Kamu siapin Choc chips.
  20. Kamu butuh Nutella.

Step by step cara membuat "brownies orange" #syed munawwar #brownies

  1. Cairkn 'bahan A' secara double boiler...da elok cair biarkan jap agak² suam jer.
  2. Satukan 'bahan B' kacau guna whisk hingga gula betul² larut.
  3. Satukan 'bahan A' dan 'bahan B...kacau sebati guna whisk... Kemudian masukkan 'bahan C'... Kacau lagi... Adunan memamg agak berat... Kacau jer sebati.. Lapik baking paper dalam loyang saiz (8 x 8)... Kertas tu lebihkan daripada loyang untuk mudah keluarkan nanti...masukkan adunan...ratakan..nak tabur badam...
  4. Panaskan oven suhu 160 degree celcius selama 10 minit api atas dan bawah...bakar brownies selama 30 minit...sekarang jom buat bahan cream cheese.
  5. Pukul cream cheese dan gula kastor hingga kembang... Masukkan telur pukul lagi.. Masukkan pati oren@oren sunquick pukul sekejap...masukkan tepung dan pukul sebati..masukkan pewarna oren.
  6. Bila brownies dan masak bolehlah tuangkan bahan cheese atas brownies tu tadi... Dizzle nutella...letak hirisan limau (pada pendapat saya tak perlu hias hiasan limau... Kalo nak buh juga sebaiknya buang kulit limau tu dahulu..nanti rasa pedar kulit limau...sebaiknya tabur choc chips atau choc coin sahaja) bakar lagi selama 15 minit...api atas sahaja.. Siap... Selamat mencuba.

Begitulah pembahasan "brownies orange" #syed munawwar #brownies terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori "brownies orange" #syed munawwar #brownies.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta