Resep KEK MARBLE OREN & COKLAT

KEK MARBLE OREN & COKLAT ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya merupakan gambar berkaitan dengan KEK MARBLE OREN & COKLAT yang bisa Anda jadikan contoh. Namun sewaktu bersahur, saya tak nampak bekas kek tersebut. Bila ditanya barulah tahu yang Hubby dan Juita yang memakannya. Biasanya mereka tak suka makan kek.

KEK MARBLE OREN & COKLAT Saya pun lama mencari resepi kek marble yang senang kita nak buat dan sukat. Tambah-tambah lagi saya ni beginner dalam bab buat kek mekek bagai ni. Kek ini sangat harum baunya kerana ditambah parutan kuit oren taw. anda sanggup memasak KEK MARBLE OREN & COKLAT memakai 7 bahan 4 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak KEK MARBLE OREN & COKLAT

  1. Selain itu juga tambahkan 350 gram tepung sponge mix.
  2. Silahkan kamu persiapkan 4 biji telur.
  3. Anda Memerlukan 150 ml air.
  4. Kamu butuh 150 ml minyak masak.
  5. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu besar coklat emulco.
  6. Siapkan juga 1 sudu besar oren emulco.
  7. Selain itu juga tambahkan 1 sudu besar marjerin.

Paling mudah min kongsikan resipi kek oren oleh Kuqhen, ringkas penyediaannya hanya menggunakan periuk nasi. Resipi kek oren lembap ini boleh dimasak dengan dua cara sama ada kukus ataupun boleh juga dibakar. Enak dimakan panas-panas lagi, anak-anak pun makan bertambah sedap. Hmm dikatakan kek yang sangat gebu dan lembut membuatkan saya terus ke dapur kerana amat pasti semua bahan diperlukan memang tersedia.

Langkah cara membuat KEK MARBLE OREN & COKLAT

  1. Sediakan bahan-bahan.Putar telur bersama tepung,marjerin dan air sehingga gebu.Masukkan minyak masak dan putar sebentar..
  2. Bahagikan adunan kepada dua bahagian.Satu bahagian letak oren emulco dan satu lagi letak coklat emulco.
  3. Masukkan dalam loyang 8" petak segi dan bakar selama 1 jam suhu 170°C..
  4. Sejukkan kek sebelum dipotong...nak makan panas-panas pun boleh.....

Tengok video tutorial kek oren di bawah. Kek oren lembap senang amat sangat dibuat dan rasa dia pun sedap. Guna buah oren segar tanpa ditambah perisa tiruan. Resepi Kek Oren Sunquick Sukatan Cawan Yang Gebu Dan Sedap-Alhamdulillah. Kalau ikutkan, ini bukanlah kali pertama akk buat kek oren Sunquick.

Begitulah pembahasan KEK MARBLE OREN & COKLAT terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman blog ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori KEK MARBLE OREN & COKLAT.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta