Resep Kek Marble Oren Sunquick

Kek Marble Oren Sunquick ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek Marble Oren Sunquick yang dapat kalian jadikan ide.

Kek Marble Oren Sunquick anda dapat memasak Kek Marble Oren Sunquick menggunakan 10 bahan 6 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Marble Oren Sunquick

  1. Kamu membutuhkan 240 g marjerin.
  2. Sobat juga memerlukan 240 g gula castor.
  3. Silahkan kamu siapkan 240 g tepung gandum (diayak).
  4. Sediakan 1 sudu kecil baking powder (diayak).
  5. Silahkan sobat persiapkan 4 biji telur gred C.
  6. Kamu butuh 1/4 cawan susu cair.
  7. Kamu siapin 1 sudu kecil esen vanilla.
  8. Kamu butuh 2 sudu besar oren sunquick.
  9. Sediakan juga 1 sudu kecil emulco oren.
  10. Persiapkan 1 sudu kecil pewarna oren.

Intruksi cara memasak Kek Marble Oren Sunquick

  1. Masukkan marjerin, gula castor, esen vanilla dan telur. Blendkan sehingga kembang dan ringan..
  2. Selepas blend, masukkan dalam mangkuk. Kemudian masukkan tepung gandum dan baking powder yang telah diayak bersama susu cair secara berselang seli..
  3. Gaulkan sehingga sebati dan tiada ketul-ketul. Kemudian bahagikan kepada 2 adunan..
  4. Adunan yang 1 lagi, masukkan 2 sudu besar oren sunquick, oren emulco dan sedikit pewarna oren. Kemudian gaulkan sehingga sebati dan sekata..
  5. Dah siap boleh sendukkan adunan secara berselang seli ke dalam loyang. Kemudian lorekkan bahagian atas menggunakan lidi atau chopstick..
  6. Akhir sekali, bolehlah dibakar atau kukus sehingga masak mengikut oven dan pengukus masing-masing. Saya menggunakan periuk noxxa kaedah steam selama 25 minit..

Begitulah pembahasan Kek Marble Oren Sunquick terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Marble Oren Sunquick.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby