Tutorial memasak Roti sosej berkeju #phopbylinimohd

Roti sosej berkeju #phopbylinimohd ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Next adalah gambar berkaitan dengan Roti sosej berkeju #phopbylinimohd yang dapat sobat jadikan contoh. Roll roti sampai nipis letak keju dengan sosej gulung bagi padat dan lekatkn dengan telur. Cara Memintal resepi roti sosej berkeju: Ambil doh dan meleperkan. Roti yang telah dileper diletakkan keju dam sosej di dalamnya dan digulung padat.

Roti sosej berkeju #phopbylinimohd Jemu tiap hari masak nasi time breakfast? Engineers Love Cooking: GULUNGAN ROTI SOSEJ BERKEJU / CHEESY SAUSAGE BREAD ROLL. Letakkan keju di atas roti diikuti sosej yang dipotong kecil. kamu mampu membuat Roti sosej berkeju #phopbylinimohd pakai 6 bahan 4 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Roti sosej berkeju #phopbylinimohd

  1. Sediakan juga 10 keping roti gardiner.
  2. Silahkan kamu siapkan 10 keping sosej.
  3. Siapkan juga 10 keping keju.
  4. Silahkan sobat persiapkan 30 gm serbuk roti.
  5. Sobat juga memerlukan Sebiji telur.
  6. Anda perlu Sedikit perasa.

Sosej antara makanan yang disukai ramai tidak kira kanak-kanak mahupun dewasa. Rasanya yang sedap serta mudah untuk disediakan pastinya menjadi makanan kegemaran seisi keluarga. Tetapi sosej sudah semestinya salah satu snek kegemaran anak kecil. RESEPI ROTI GULUNG SOSEJ BERKEJU BAHAN - BAHAN Sebuku roti Sosej dua biji telur ( dipukul kembang ) Slice cheese/cheddar c.

Step by step cara membuat Roti sosej berkeju #phopbylinimohd

  1. Canai roti sehingga nipis.
  2. Letakkan sosej didalam roti yang telah di gelek tadi. Kemudian gulung roti tersebut bersama keju..
  3. Ambil roti yang telah digulung, celupkan didalam telur yang telah dipukul..
  4. Kemudian, golekkan roti tersebut didalam serbuk roti dan terus menggoreng dalam minyak yang banyak, siap di hidang..

Jadi pagi ni mama buat roti gulung sosej dan roti gulung sosej berkeju. Resepi roti sosej kukus atau goreng memang menjadi kegemaran kami anak beranak. Mudah dan sangat sedap dicicah bersama sos sili atau mayonis. Tapi sebagai ibu,saya perlu fikirkan resepi sosej. Roll Roti Sardin ǀ Sardine Bread Roti Sosej ǀ Sausage Bun Roti Sosej Berkeju ǀ Cheese Sausage Bread Roti.

Begitulah pembahasan Roti sosej berkeju #phopbylinimohd terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman blog ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Roti sosej berkeju #phopbylinimohd.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby