Tutorial membuat Kek Marble Coklat

Kek Marble Coklat ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek Marble Coklat yang dapat kamu jadikan ide.

Kek Marble Coklat anda dapat memasak Kek Marble Coklat mengfungsikan 9 bahan 9 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Marble Coklat

  1. Silahkan sobat siapkan 2 cawan tepung gandum.
  2. Sobat juga memerlukan 1 cawan gula pasir.
  3. Anda membutuhkan 4 biji telur.
  4. Kamu perlu 1 cawan marjerin.
  5. Silahkan kamu siapkan 1 sudu kecil baking powder.
  6. Kamu perlu 1 sudu kecil ovellet.
  7. Kamu butuh 1 sudu kecil esen vanilla.
  8. Silahkan sobat siapkan 2 sudu besar serbuk koko.
  9. Sobat juga memerlukan 3 sudu makan susu pekat manis.

Intruksi cara memasak Kek Marble Coklat

  1. Ayak tepung gandum bersama baking powder..
  2. Satukan gula, marjerin dan ovellet. Pukul sehingga kembang..
  3. Kemudian masukkan esen vanilla, susu pekat. Pukul sambil memasukkan telur sebiji demi sebiji sehingga kembang..
  4. Masukkan tepung yang telah diayak sedikit demi sedikit sambil dikaup balikkan sehingga sebati..
  5. Asingkan adunan kepada tiga bahagian. Satu bahagian dimasukkan bancuhan serbuk koko (serbuk koko digaul dengan sedikit air panas sehingga menjadi pes).
  6. Satu bahagian lagi dibiarkan kosong. Dan satu lagi bahagian dimasukkan pewarna yang disukai. Gambar bawah tu adunan pink yang terover spilled dengan pewarna. Hasil tangan anakanda tercinta. Mama is redha...😔😔.
  7. Leserkan marjerin pada loyang berukuran 8 inci. Kemudian masukkan adunan secara berselang seli. Saya gunakan senduk nasi. Sesenduk untuk setiap lapisan..
  8. Disebabkan ada adunan pink yang lebih, saya pipingkan atas adunan. Kononnya buat corak la. Hahhahaha...Saya ni piping bag dengan baking paper pun takde...so bedal aja plastik bungkus dan gunting sedikit hujungnya bila nak piping. 😝😝😝.
  9. Bakar pada suhu 170 celcius selama 50 minit. Kalau belum masak, tambah lagi masa ya. Dah siap masak, keluarkan dari loyang dan rehatkan atas redai sebelum dipotong. Siap untuk dimakan. Kalau tak sabar tu, potong ajer dari dalam loyang dan bedal terus. 😆😆😆.

Begitulah pembahasan Kek Marble Coklat terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Marble Coklat.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta