Resep Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer

Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya adalah gambar mengenai Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer yang dapat kamu jadikan inspirasi.

Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer anda dapat memasak Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer mengfungsikan 9 bahan 5 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer

  1. Selain itu juga tambahkan Buttercup 1 Cup.
  2. Silahkan sobat siapkan Gula halus/kastor 3/4 cup.
  3. Silahkan sobat persiapkan Haw Flakes @ Asam Manis 2 pek.
  4. Anda perlu Biskut Marrie 2 Cup (hancurkan).
  5. Siapkan juga Telur 5 Biji Gred A.
  6. Selain itu juga tambahkan Baking Powder 1sk.
  7. Sobat juga memerlukan Pewarna Terpulang Color x 2 color.
  8. Siapkan juga Esen Vanila 1sb.
  9. Selain itu juga tambahkan Susu pekat 2 sb.

Intruksi cara membuat Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer

  1. Mixer buttercup + gula hingga kembang berwarna putih. Kemudian masukkan telur. Pecah kan telur terlebih dahulu. Masukkan 1 per satu.
  2. Hancurkan biskut marrie guna blender kasar atau drymill hingga dapat kuantiti serbuk marrie 2 cup. Kemudian campurkan sekali dengan adunan butter gula dan telur tadi.
  3. Putar lagi. Masukkan esen vanila, baking powder, susu pekat. Dah sebati bahagikan acuan menjadi 2 bahagian. Bahagikan mengikut color. Saya buat 1 hijau dan 1 lemon yellow.
  4. Sementara tu standby loyang, mulakan lapisan pertama, bakar guna AF selama 5 min untuk setiap lapisan. Lapisan pertama bakar 5 minit kemudian keluarkan susunkan haw flakes. Ulangi hingga hapis melapis. Guna suhu 160 untuk 5 min setiap lapisan. Ulangi hingga habis. Lapisan terakhir bakar lagi sekali suhu 120 untuk 20 minit guna air fryer..
  5. Selamat mencuba ❤️.

Begitulah pembahasan Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby