Resep Kek Ribut Pandan Lailer

Kek Ribut Pandan Lailer ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek Ribut Pandan Lailer yang bisa kamu jadikan ide. RESEPI KEK PANDAN LAILER KAMPUNG PEOPLE. Siapa yang sama macam sis layan cerita #kampungpeople, seppp sikit. Ada kan scene Lailer jual kek pandan kat gerai.

Kek Ribut Pandan Lailer Jom cuba buat Kek Span Pandan. Petang-petang macam ni, minum kek homemade sambil minum teh memang sedap! Nak sedekah dekat jiran-jiran pun boleh. anda mampu memasak Kek Ribut Pandan Lailer gunakan 11 bahan 10 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Ribut Pandan Lailer

  1. Kamu siapin 250 gm marjerin@ mentega.
  2. Silahkan kamu persiapkan 1 1/2 cawan gula.
  3. Silahkan kamu persiapkan 5 biji telur.
  4. Anda membutuhkan 2 1/2 cawan tepung gandum.
  5. Kamu butuh 2 sk serbuk penaik.
  6. Silahkan kamu persiapkan 1/2 sk soda bika.
  7. Siapkan juga 1/2 cawan santan kotak.
  8. Kamu siapin 60 gm air pandan.
  9. Sobat juga memerlukan 1/2 sk perasa pandan.
  10. Sediakan juga 1/2 sk pewarna hijau.
  11. Silahkan kamu siapkan 2 sb serbuk koko untuk corak ribut.

Resipi ini perkongsian oleh saudari Imah Rahman. Kek kena disejukkan dahulu barulah cantik ketika dipotong. Tapi saya terpaksa potong sebaik sahaja dikeluarkan dari oven kerana hari telah malam. Pandan cake is a light, fluffy, green-coloured sponge cake ("kue"; of Indonesian origin) flavoured with the juices of Pandanus amaryllifolius leaves.

Langkah cara membuat Kek Ribut Pandan Lailer

  1. Sediakan bahan bahan utama.
  2. Pukul gula dan mentega hingga gebu putih..
  3. Masukkan telur sebiji sebiji sambil pukul hingga sebati..
  4. Bahagikan kepada 2 bahagian. 1 bahagian lebih 2kali ganda untuk perasa pandan. Satu warna asli satu lagi campur dengan air pandan, pewarna dan perasa.
  5. Guna bekas rectangular untuk campuran ribut🤭. Lapisan pertama separuh adunan pandan. Kemudian tabur dengan 1sb serbuk koko. Ratakan..
  6. Masukkan adunan warna asli. Ratakan secara rawak. Tidak perlu ketuk loyang yer. Kemudian tabur dengan lebihan serbuk koko yang ada..
  7. Akhir sekali masuk adunan lebihan pandan. Ratakan rawak. Kemudian baru hentak loyang dan lorekkan atas permukaN mengikut kreativiti masing-masing..
  8. Bakar dengan suhu 180’c selama 45 min atau sehingga masak..
  9. Potongan yang cantik bila kek anda sejuk dengan elok..
  10. Selamat mencuba!😊.

It is also known as pandan chiffon. Kek chiffon adalah kek yang sangat ringan yang dibuat dengan minyak sayuran, telur, gula, tepung, serbuk penaik, dan perasa. Kek chiffon boleh di buat dengan pelbagai perasa seperti pandan, coklat, oren, strawberi dan sebagainya terpulang kepada citarasa masing-masing. Atıştırmalık Bakliyat Börek Çorba Diyet Dünya Mutfakları. Selain masak kek pandan Laila…pernah jatuh banyak kali.

Begitulah pembahasan Kek Ribut Pandan Lailer terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Ribut Pandan Lailer.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby