Resep Roti Sosej Berkeju

Roti Sosej Berkeju ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya adalah gambar tentang Roti Sosej Berkeju yang dapat kamu jadikan ide.

Roti Sosej Berkeju anda dapat membuat Roti Sosej Berkeju memanfaatkan 4 bahan 4 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Roti Sosej Berkeju

  1. Anda butuh 2 keping roti gardenia.
  2. Sobat juga memerlukan 2 keping cheddar cheese.
  3. Kamu siapin 1 batang sosej dipotong kecil.
  4. Anda butuh 1 sudu besar marjerin.

Langkah cara membuat Roti Sosej Berkeju

  1. Letakkan sekeping cheese ke atas roti. Taburkan sosej yang telah dipotong kecil. Letakkan 1 keping cheese lagi di atas sosej..
  2. Tekapkan dengan 1 keping roti. Kemudian sapukan marjerin di atas permukaan roti. Masukkan roti ke dalam kuali. Pastikan bahagian yang disapu marjerin berada di bahagian bawah..
  3. Didalam kuali, sapukan marjerin di permukaan roti yang satu lagi. Hati-hati, kuali panas. Kemudian terbalikkan roti tersebut..
  4. Tekan sedikit roti untuk memberikan cheese melekat bersama dengan roti. Angkat roti dan sedia untuk dipotong dan terus dihidang..

Begitulah pembahasan Roti Sosej Berkeju terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Roti Sosej Berkeju.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta