Panduan memasak Chiffon Pandan Kek

Chiffon Pandan Kek ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next merupakan gambar seputar Chiffon Pandan Kek yang bisa kalian jadikan ide.

Chiffon Pandan Kek anda sanggup membuat Chiffon Pandan Kek menggunakan 6 bahan 6 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Chiffon Pandan Kek

  1. Kamu siapin 5 Biji Telur (asingkan putih dan kuning telur).
  2. Persiapkan 65 gm Minyak Jagung.
  3. Sobat juga memerlukan 90 gm Fresh Milk.
  4. Sediakan 5 tbs Pandan Paste (ikut citarasa anda ye).
  5. Silahkan sobat siapkan 70 gm Self Raising Flour.
  6. Kamu butuh 90 gm Gula Castor.

Step by step cara memasak Chiffon Pandan Kek

  1. Panaskan oven dahulu dengan suhu 120°c selama 15minit..Gaulkan kuning telur dengan minyak hingga sebati.Kemudian masukkan Fresh Milk,pandan paste dan self raising flour.Gaulkan sehingga betul² sebati..
  2. Sediakan putih telur ke dalam satu bekas yang betul² kering.Mixerkan telur putih dengan tahap sederhana sehingga berbuih,dan masukkan gula kepada 3 tahap..Tahap yang terakhir untuk gula,barulah guna mixer tahap yang maximum sehingga telur betul² bertukar menjadi putih gebu dan bertanduk di penghujung whisk mixer ye...
  3. Kaup balikkan adunan maringue tadi (putih telur) kedalam adunan telur kuning tadi sedikit demi sedikit dan perlahan² sehingga betul² sebati..
  4. Sediakan loyan 7" yang dah digriskan mentega disekeliling dan lapikkan dengan baking paper @ kertas minyak...
  5. Akhir sekali,masukkan adunan ke dalam oven dengan suhu yang sama 120°c selama 50minit dan bakar dengan menggunakan teknik waterbath...
  6. ### waterbath,sediakan air panas,dan masukkan ke dalam bekas besar,dan masukkan loyang 7" di dalam loyang yg berisi air..guna api atas bawah yer..selamat mencuba...

Begitulah pembahasan Chiffon Pandan Kek terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori Chiffon Pandan Kek.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta