Panduan memasak Kek Batik Cik NaNa

Kek Batik Cik NaNa ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya merupakan gambar tentang Kek Batik Cik NaNa yang bisa kalian jadikan inspirasi.

Kek Batik Cik NaNa kamu bisa membuat Kek Batik Cik NaNa menggunakan 6 bahan 7 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek Batik Cik NaNa

  1. Selain itu juga tambahkan 200 gm biskut marie (sy guna jenama Econsave).
  2. Kamu perlu Bahan Milo :.
  3. Anda membutuhkan 1/2 biji mentega (sy guna jenama Farmcow).
  4. Kamu membutuhkan 1 cawan susu pekat (sebarang jenama).
  5. Kamu membutuhkan 1 cawan milo.
  6. Silahkan sobat siapkan 2 sudu besar serbuk coco.

Step by step cara membuat Kek Batik Cik NaNa

  1. Saya guna biskut marie ni, sebab senang nak kira 200gm banyak mana. Satu row = 100gm. Jadi saya guna 2row sahaja untuk mendapatkan 200gm..
  2. Panaskan periuk terlebih dahulu selama 5minit. Kemudian tutup api..
  3. Masukkan Bahan Milo (mentega, milo, serbuk koko dan susu pekat). Kacau sehingga semua sebati (tak perlu buka api lagi, sebab haba dari periuk yang panas tadi membantu mencairkan kesemua bahan).
  4. Bila kesemua bahan dah cair, baru buka api dapur dengan sangat perlahan dan masak adunan sehingga mendidih. Tutup api dapur. (ambil dalam 1/2cawan Bahan Milo ini dan ketepikan, untuk dijadikan topping).
  5. Masukkan biskut marie yang telah dipatah-patahkan. Kacau sebati..
  6. Masukkan adunan ke dalam loyang. Tekan bagi padat adunan tersebut menggunakan senduk. Kemudian tuang, Bahan Milo yang diasingkan tadi atas permukaan adunan dan ratakan sebagai topping..
  7. Boleh sejukkan seketika sebelum dihidangkan. (Untuk makan, keluarkan dari peti sejuk dan bagi berada dalam suhu bilik dalam 5-10minit, supaya tidak terlalu keras). Untuk resipi ni, makan begitu sahaja guna sudu pun boleh. Memang lembut adunannya. Selamat mencuba 😋.

Begitulah pembahasan Kek Batik Cik NaNa terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman website ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Batik Cik NaNa.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta