Panduan memasak Kek Marble Coklat🍰

Kek Marble Coklat🍰 ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next merupakan gambar mengenai Kek Marble Coklat🍰 yang dapat sobat jadikan inspirasi.

Kek Marble Coklat🍰 anda mampu membuat Kek Marble Coklat🍰 memakai 8 bahan 4 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble Coklat🍰

  1. Anda membutuhkan 250 gm pure butter (saya guna Anchor).
  2. Silahkan kamu persiapkan 150 gm tepung naik sendiri.
  3. Silahkan kamu persiapkan 90 gm tepung gandum.
  4. Siapkan juga 170-180 gm gula castor.
  5. Silahkan kamu siapkan 4 biji telur gred B.
  6. Kamu perlu 1 sudu kecil esen vanila.
  7. Silahkan sobat siapkan 1 sdb susu pekat manis.
  8. Kamu perlu 2 sdb serbuk koko.

Step by step cara membuat Kek Marble Coklat🍰

  1. Putar mixer dgn kelajuan tinggi butter dan gula hingga gebu kembang.Perlahan kan kelajuan mixer dan Masukkan telur sebiji sebiji hingga habis.Masukkan esen vanila.Putar hingga sebati..
  2. Perlahankan mixer dan masukkan kedua2 tepung sedikit demi sedikit ke dlm adunan tadi.Kemudian msukkan susu pekat dan putar hingga sebati..
  3. Timbang dan bahagi kan adunan tadi kepada beberapa 2 bahagian.1 bahagian lebih kurang 350gm dan campur kn dgn serbuk koko. 1bahagian lagi biarkan tanpa warna. Ceduk dgn sudu bahgian yg tidak berwarna kemudian tuangkan kedlm loyang saiz 8x8inci kemudian ceduk warna coklat.Buat secara selang seli kedua2 warna tersebut.Teruskan proses tersebut hingga adunan habis..
  4. Dah siap hentakkan loyang 3,4kali utk buang angin di dalam adunan.Dan ambil lidi lorek2kan atas adunan tu supaya menjadi corak.Dah siap boleh laa di bakar dgn suhu 150° selama1jam atau hingga masak..

Begitulah pembahasan Kek Marble Coklat🍰 terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman website ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Marble Coklat🍰.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta