Panduan memasak Kek Marble Old Skull

Kek Marble Old Skull ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya merupakan gambar tentang Kek Marble Old Skull yang dapat kamu jadikan contoh.

Kek Marble Old Skull kamu sanggup membuat Kek Marble Old Skull gunakan 8 bahan 5 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Marble Old Skull

  1. Persiapkan 1 cawan majerin (akk guna majerin pelangi).
  2. Anda butuh 1 cawan gula halus.
  3. Sobat juga memerlukan 4 biji telur (gred B).
  4. Anda butuh 1 sdt esen vanilla.
  5. Persiapkan 1 sdt ovellete (Xnak bubuh pun Xapa).
  6. Sobat juga memerlukan 1 sdm serbuk koko.
  7. Kamu siapin 1 1/2 cawan self raising (ikut sukatan cawan yg sama).
  8. Silahkan kamu persiapkan Baking paper secukupnya.

Step by step cara membuat Kek Marble Old Skull

  1. Sediakan kesemua bahan2 dalam gambar...mixerkan majerin dan gula hingga putih gebu,kemudian tambahkan esen vanilla dan ovellete...mixer hingga serata..
  2. Perlahankan mixer masukan telur satu persatu hingga selesai.Padamkan mixer tambahkan tepung dan kaup balik hingga serata..
  3. Bahagikan adunan kepada 2 bahagian...satu bahagian ditambahkan dengan serbuk koko dan kaup balik hingga sebati...panaskan oven guna suhu yang rendah,kemudian sediakan loyang bersesuaian serta sapukan sekeliling loyang dgn sedikit majerin serta alaskan baking paper..
  4. Masukan adunan kedalam loyang berselang seli hingga selesai...gunakan lidi untuk loretkan corak marble...setting oven panas atas bawah suhu 170 dan bakar selama 60 minit ikut kesesuaian oven masing2...bila dah masak biarkan 5 minit dalam oven dan baru keluarkan...sejukan kek kemudian baru keluarkan dari loyang..
  5. Taraaa...😍Kek Marble Old skull #StyleAzaAaj is done...jemput semua yang pasti tak menyesal mencubaπŸ˜˜πŸ˜‹πŸ‘πŸ‘ air lupa nak bergambar...air kopi ada jer sebelah tuuu...🀩😘.

Begitulah pembahasan Kek Marble Old Skull terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman blog ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Marble Old Skull.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby