Panduan membuat Kek coklat air fryer

Kek coklat air fryer ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya adalah gambar seputar Kek coklat air fryer yang dapat kamu jadikan wawasan. Sesetengah kuih,kek dan pastry disarankan kita guna aksesori air fryer tertentu untuk memudahkan kita memasaknya. Contohnya apabila kita buat kek, kita perlukan bekas aksesori atau loyang yang mudah kita angkat(ada pemegang). This super-simple air fryer latkes — made with grated potatoes, onion, matzo meal, and eggs — are just as crispy and delicious as traditional fried latkes.

Kek coklat air fryer Crack the eggs into the pan. I love using my air fryer for all the recipes, I usually use my burner stove for fried eggs, as they are faster and require less cleanup, but my son travels a ton for hockey, so I take the Air Fryer on the road, it saves. The air fryer is a healthy alternative for cooking your food. kamu mampu membuat Kek coklat air fryer memakai 11 bahan 6 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek coklat air fryer

  1. Sediakan juga 1 cawan tepung gandum.
  2. Kamu membutuhkan 3/4 cawan gula.
  3. Kamu siapin 1/2 cawan serbuk koko.
  4. Silahkan sobat persiapkan 1 biji telur.
  5. Selain itu juga tambahkan 1/2 cawan fresh milk.
  6. Anda perlu 4 sudu susu pekat.
  7. Anda Memerlukan 1/2 cawan air suam.
  8. Anda perlu 1/4 cawan minyak masak.
  9. Kamu siapin 1 sudu teh esen vanila.
  10. Silahkan kamu persiapkan 3/4 sudu teh baking powder.
  11. Sediakan 3/4 sudu teh baking soda.

Crispy Breaded Pork Chops in the Air Fryer. Asingkan air tersebut dan masukkan tepung kastard, telur, esen vanilla. Gaul rata sehingga adunan menjadi pekat. Rasanya kek coklat lembap atau moist chocolate cake ni antara kek yang paling digemari orang ramai.

Langkah cara membuat Kek coklat air fryer

  1. Panaskan air fryer. 180°c/5 minit.
  2. Blendkan bahan basar dahulu. Telur, susu pekat, fresh milk, air suam, minyak masak..
  3. Masukkan bahan kering dalam blender. Gaulkan semua sekali..
  4. Bahan akan nampak cair tapi jangan risau. Teruskan blend..
  5. Bakar 160°c 40 minit.
  6. Makan dengan chocolate syrup..

Ada banyak juga resepi kek yang pernah saya Kalau nak resepi kek coklat versi bakar, boleh tengok resepinya disini. Untuk resepi ni, tak sesuai dibakar. Actually kakak saya pernah try buat kek coklat. Masukkan gula, koko, tepung, baking powder, soda bikarbonat, butter, esen vanilla, air & telur ke dalam bekas mixer & mix well ok. Cara-Cara Memasak Resepi Kek Coklat Moist.

Begitulah pembahasan Kek coklat air fryer terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman website ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek coklat air fryer.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby