Resep Jejari roti coklat

Jejari roti coklat ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya merupakan gambar tentang Jejari roti coklat yang bisa sobat jadikan ide. Hari ni kiter nk share biskut raya paling senang juga, tk payah guna oven juga.cepat, mudah dan sedap. Nama resipi : Jejari Roti Nestum Coklat. Biskut Jejari yang rangup di saluti coklat berkualiti tinggi yang sangat enak lengkapkan petang anda bersama BISKUT JEJARI ROTI COKLAT!!!!

Jejari roti coklat Biskut jejari keju coklat (gaul dan ramas). Cara penyediaan. biskut a) Gaul dan ramas lemak ke dalam tepung hingga seperti serbuk roti. b) Masukkan keju parut. Untuk membuat isi roti : panaskan susu cair, lalu masukkan coklat masak pekat yang telah di potong potong kecil, aduk hingga larut, lalu angkat dan dinginkan. anda sanggup memasak Jejari roti coklat pakai 5 bahan 6 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Jejari roti coklat

  1. Silahkan kamu persiapkan 4-5 keping Roti.
  2. Siapkan juga coklat coin(jenama beryls).
  3. Kamu membutuhkan badam cincang.
  4. Anda Memerlukan nestum.
  5. Kamu butuh cornflaks hancur.

Untuk membuat roti : campur tepung. : Not Specified. Great taste Ready to eat Crunchy Halal Ingredients Sugar, Vegetables Oil. Bahan-Bahan: Sediakan doh asas ban manis (Rujuk resepi asas ban manis di bahagian bawah ) Hiasan Keju Cheddar yang telah diparut Gula. Coklat meises atau coklat masak (DCC) serut - secukupnya.

Step by step cara membuat Jejari roti coklat

  1. Mula-mula ambil sekeping roti,gunting roti kepada beberapa bahagian seperti dalam gambar.Kalau boleh jangan guna pisau nanti roti penyek,tak cantik.
  2. Setelah siap digunting susun diatas tray,pastikan guntingan roti berbentuk panjang tidak terlalu besar,nanti lambat garing.Bakar pada suhu 120c selama 15minit @ikut oven masing-masing..
  3. Sementara tunggu roti garing,bolehla cairkan coklat mengikut kaedah double boil atau menggunakan alat yg sesuai untuk pencairan coklat..
  4. Kemudian ambil roti salutkan bersama dengan coklat yang dah dicairkan tadi.Susun diatas redai.
  5. Apabila lebihan coklat sudah jatuh,ambil coklat tadi golekkan pada serbuk pilihan,sama ada dalam nestum,badam cincang atau conflaks yang telah dihancurkan.Dah siap bolehla dihidang kan..
  6. Ikut kreativiti masing-masing,nampak sedapkan??.

Keju parut atau keju stick - secukupnya. Tampilan roti ini sungguh klasik dan seolah jadi bentuk paten baginya. Biskut jejari oat merupakan sebuah lagi kuih raya yg cukup digemari ramai tanpa mengira peringkat usia. Nama lainnya ialah biskut jejari oat susu, biskut coklat susu, biskut susu dan sebagainya. Ada dua plastik roti Gardenia tak termakan. petang ni cadangnya nak buat projek roti la Ni.

Begitulah pembahasan Jejari roti coklat terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman blog ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Jejari roti coklat.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby