Resep Kek buah kukus

Kek buah kukus ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya adalah gambar seputar Kek buah kukus yang dapat Anda jadikan ide. Kek Buah Kukus memang sedap dan merupakan antara kek tradisional yang kekal popular hingga kini. Salah satu yang menarik perhatian ialah resipi kek buah perkongsian Puan Hasniza Hassan ni. Kek Buah Kukus adalah antara hidangan wajib bagi kebanyakan orang setiap kali raya.

Kek buah kukus As Salam, Resepi Kek Buah Kukus Homemade Tradisional-Seronoknya saya rasa bila jumpa resepi kek buah kukus yang saya tengok paling best dan sedap hasilnya. Kek Buah Kukus Resepi Warisan turun temurun dari bonda tercinta.masih mengekalkan ciri-ciri tradisi kek.kek yang lembap.kek yang lembut.kek yang moist.kek kaya dengan buah-buahan. Brilio.net - Bolu kukus merupakan salah satu makanan basah khas Indonesia. anda bisa memasak Kek buah kukus mengfungsikan 13 bahan 3 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek buah kukus

  1. Kamu membutuhkan Bahan A.
  2. Anda perlu 300 gram gula halus.
  3. Silahkan kamu siapkan 250 gram mentega.
  4. Anda butuh 500 gram mix fruit.
  5. Sediakan juga 50 ml air panas.
  6. Selain itu juga tambahkan Bahan B.
  7. Kamu membutuhkan 350 gram tepung gandum.
  8. Siapkan juga 10 gram soda bicarbonat.
  9. Siapkan juga 3 gram cream of tartar.
  10. Kamu siapin 3 gram serbuk buah pala.
  11. Sobat juga memerlukan C Bahan.
  12. Anda Memerlukan 1 sudu teh esen vanilla.
  13. Anda perlu 3 biji telur gred A.

Kue satu ini sangat mudah dibuat dan menggunakan bahan yang cukup sederhana. Bolu juga memiliki rasa yang cukup. Akhirnya, ada cara buat kek buah kukus ini di laman sosial kawan saya iaitu Puan Zaimah. Terus saya minta Untuk resepi kek kukus lain , boleh cuba Step By Step Resepi Kek Mentega Kukus Yang.

Langkah cara membuat Kek buah kukus

  1. Masak gula hingga perang masuk air panas senatikan jangan ade berketul2.Masuk mentega cairkn....padam api..
  2. Whis telur masuk dlm adunan tadi kacau sebati.Masuk tepung sikit demi sikit hingga hbis.Panaskn kukusan..Masuk dlm acuan kukus hingga masak 4 jam..siap.
  3. .

Anda mencari resepi kek buah kukus yang sedap? Kek buah kukus memang sangat disukai orang ramai kerana rasanya yang sedap dan juga memiliki aroma yang sangat wangi dan menyelerakan. BitterSweetSpicy: Steamed Fruit Cake (Kek Kukus). Resepi Kek Buah Kukus, Lebih Moist dan Sedap! Resepi Kek Mentega Brownie Resepi Kek Hokaido Resepi Kek Chocolate Chiffon.

Begitulah pembahasan Kek buah kukus terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek buah kukus.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta