Resep Kek Coklat Cheese

Kek Coklat Cheese ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next adalah gambar tentang Kek Coklat Cheese yang dapat kalian jadikan ide. Resepi Kek Coklat Cheese - Lapisan keju kukus kukus berwarna coklat adalah kegemaran keluarga saya. Malah, setiap hari mesti pilihan saya selalu membuat kek lazat ini. dalam setiap letusan, tugas. Sebut sahaja resepi kek coklat cheese,terus terbayang dalam kepala kelazatan rasa kek coklat dengan lapisan cheese di tengah-tengah kek yang dikukus sempurna.

Kek Coklat Cheese Mari kita belajar masak kek coklat cheese pula kali ini. Kek ini diletakkan lapisan cheese di tengah-tengah kek coklat. Anda boleh pilih samada untuk mengukus atau membakar kek ini. anda bisa membuat Kek Coklat Cheese mengfungsikan 19 bahan 6 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Coklat Cheese

  1. Siapkan juga 🍫 Kek Coklat 🍫.
  2. Selain itu juga tambahkan 🍫 2 biji telur A.
  3. Anda membutuhkan 🍫 1/2 cawan gula.
  4. Anda Memerlukan 🍫 1/2 cawan susu pekat manis.
  5. Kamu membutuhkan 🍫 1/2 cawan susu cair.
  6. Anda Memerlukan 🍫 1/2 cawan minyak.
  7. Silahkan sobat siapkan 🍫 1 sudu teh esen vanila.
  8. Kamu perlu 🍫 1/2 cawan tepung gandum*.
  9. Sobat juga memerlukan 🍫 1/2 cawan serbuk koko*.
  10. Silahkan sobat siapkan 🍫 1/2 sudu teh serbuk penaik*.
  11. Kamu siapin 🍫 1/2 sudu teh soda bikarbonat*.
  12. Silahkan sobat persiapkan 🍫 1/2 sudu teh garam halus.
  13. Silahkan kamu persiapkan (bahan2 bertanda * di ayak bersama).
  14. Silahkan sobat siapkan 🧀 Lapisan Cheese 🧀.
  15. Sobat juga memerlukan 🧀 250gm cream cheese.
  16. Kamu butuh 🧀 1/2 cawan gula kastor.
  17. Sediakan 🧀 2 biji telur A.
  18. Kamu siapin 🧀 1 sudu teh esen vanila.
  19. Anda membutuhkan 🧀 1 sudu besar tepung gandum.

Kek kukus coklat cheese memang nikmat jika dapat merasainya, cair dimulut katanya. Sedapnya kalau boleh makan kek coklat cheese yang buat sendiri. Resepi keseluruhan kek cheese lava ni saya ambil daripada blog azlita. Cuma saya ada olah sikit Boleh tengok blog azlita untuk resepi asal.

Step by step cara memasak Kek Coklat Cheese

  1. (Kek Coklat) Pukul telur & gula hingga kembang. Kemudian, masukkan susu pekat, susu cair, minyak & esen vanila. Pukul rata.
  2. Masukkan bahan2 yg di ayak & pukul lagi hingga sebati.
  3. Alas loyang saiz 8" dgn baking paper & tuang adunan. Asingkan satu sudu besar adunan utk buat corak di atas lapisan cheese nanti. Kukus selama 20-25 minit dgn api sederhana.
  4. (Lapisan Cheese) Sementara menunggu kek coklat masak, pukul cream cheese dgn gula hingga kembang. Campur telur, esen vanila & tepung gandum. Pukul lagi hingga sebati.
  5. Bila kek sudah masak, tuang adunan cheese ke atasnya. Baki adunan kek coklat yg telah di asingkan tadi di masukkan ke dlm piping bag. Picit memanjang ke atas lapisan cheese. Kemudian, tarik dgn dgn lidi/pencungkil gigi utk buat corak..
  6. Kukus semula selama 20 minit @ hingga lapisan cheese masak. Sejukkan dulu baru di potong.

Resepi kek coklat ni pulak saya gunakan resepi kek. ResepiKekCoklat Lapis Cream Cheese/Kek Lapis KukusCream CheeseRESEPI KEK LAPIS KUKUS CREAM CHEESERujukan Dari Sifu : YatieRatuTalam n HanaSharing : Linapg(Loya… Resepi Kek Coklat Moist. Atıştırmalık Bakliyat Börek Çorba Diyet Dünya Mutfakları. Malay Cake, Heart Cakes, Asian Recipes, Ethnic Recipes, Cheese Lover, Marble Cake, Vegan Cake, Pavlova, Cake Cookies. Cara membuat Cheese Cake Mint Coklat Enak Spesial.

Begitulah pembahasan Kek Coklat Cheese terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman blog ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Coklat Cheese.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta