Resep Kek Marble huru-hara

Kek Marble huru-hara ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next adalah gambar seputar Kek Marble huru-hara yang bisa kamu jadikan inspirasi.

Kek Marble huru-hara anda sanggup memasak Kek Marble huru-hara pakai 13 bahan 8 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Marble huru-hara

  1. Sobat juga memerlukan Bahan A.
  2. Sediakan 300 gm butter.
  3. Kamu siapin 2 sdb susu pekat.
  4. Selain itu juga tambahkan Sedikit esen vanilla.
  5. Silahkan kamu siapkan Bahan B.
  6. Kamu perlu 5 biji telur Grade A.
  7. Siapkan juga 240 gm gula castor.
  8. Persiapkan 1 sdb sponge cake gel.
  9. Kamu siapin C Bahan.
  10. Kamu siapin 290 gm top flour.
  11. Siapkan juga 1 sdt baking powder.
  12. Anda Memerlukan (diayak bersama).
  13. Persiapkan 3-4 pewarna.

Langkah cara membuat Kek Marble huru-hara

  1. Siapkan bahan-bahannya dan panaskan oven 160.
  2. Letakkan semua Bahan A ke dalam mangkuk mixer. Gunakan beater K, adun dengan had laju tertinggi selama 6 minit sehingga butter menjadi tebal dan putih. Letak adunan ini di mangkuk yang lain-ketepikan..
  3. Tukar beater dengan pemukul telur. Masukkan Bahan B, adun dengan kelajuan tertinggi selama 6 minit sehingga telur betul-betul kembang..
  4. Tuangkan Bahan C ke adunan telur tadi (kecuali pewarna). Tuang tepung sedikit demi sedikit sampai habis dan sebati dengan kelajuan tahap yg paling rendah kira-kira 30 saat..
  5. Kemudian, tukarkan beater pemukul telur dengan beater K. Tuangkan Bahan A(adunan butter) ke dalam adunan telur. Adun dengan kelajuan paling rendah kira-kira 2 minit sampai adunan sebati..
  6. Bahagikan adunan kepada 4 bahagian dan bubuh 4 warna..
  7. Ambil acuan, letakkan warna berselang-seli sampai habis. Bakar selama 50 minit-1 jam..
  8. Setelah kek itu sejuk, boleh dihidangkan. Selamat Mencuba!.

Begitulah pembahasan Kek Marble huru-hara terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman website ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Marble huru-hara.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta