Resep Kek Marmar (moist)

Kek Marmar (moist) ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next adalah gambar berkaitan dengan Kek Marmar (moist) yang dapat kalian jadikan inspirasi.

Kek Marmar (moist) kamu mampu membuat Kek Marmar (moist) memakai 8 bahan 7 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marmar (moist)

  1. Persiapkan 1 cawan mentega.
  2. Selain itu juga tambahkan 1 ¹/⁴ cawan tepung gandum.
  3. Anda Memerlukan ³/⁴ cawan gula.
  4. Silahkan kamu persiapkan 1 tsp vanila esen.
  5. Persiapkan ¹/² tsp baking powder.
  6. Sediakan 3 biji telur.
  7. Anda butuh 1 sudu susu pekat.
  8. Silahkan kamu persiapkan Pewarna makanan.

Step by step cara memasak Kek Marmar (moist)

  1. Ayak tepung bersama baking powder kemudian ketepikan.
  2. Menggunakan mangkuk lain, sebatikan gula,esen vanila dan mentega. Kemudian masukkan telur satu persatu dan adun sehingga sebati..
  3. Dengan menggunakan senduk kayu atau mixer sebatikan kedua-dua bahan iaitu tepung dan mentega. masukkan tepung sedikit demi sedikit sehingga habis..
  4. Bahagikan kepada 2 bahagian.Masukkan pewarna.kuantiti warna bergantung pada kepekatan warna yg diinginkan, tidak melebihi 1tsp.
  5. Sapu loyang atau bekas dengan sedikit mentega sebelum adunan dituang.Adunan dituang secara selang seli warna untuk mendapatkan kesan marmar..
  6. Panaskan oven 5 minit. Suhu 180°c. Selepas 5 minit masukkan loyang dan bakar selama 40 minit api atas dan bawah. 10 minit terakhir setkan api bawah sahaja untuk elak bahagian atas kek terlalu garing..
  7. Selamat mencuba😊.

Begitulah pembahasan Kek Marmar (moist) terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman website ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Marmar (moist).

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta