Tutorial memasak Kek Mentega Cip Coklat

Kek Mentega Cip Coklat ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya merupakan gambar mengenai Kek Mentega Cip Coklat yang bisa Anda jadikan inspirasi. Sementara Control Movement Order ni, Fatin ajak anak buat kek. Simple je, kek cip coklat atau english dia Chocolate Chip Cake. Potong mentega kecil-kecil dan masukkan ke dalam mangkuk/ mesin pemutar.

Kek Mentega Cip Coklat Kek Coklat Karamel, Gabungan Kek Coklat dan Puding Kastad Enak. Coklat cip memang kegemaran amak-anak sepanjang masa. Tak payahlah tunggu raya pun nak membuatnya. anda sanggup memasak Kek Mentega Cip Coklat manfaatkan 10 bahan 9 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Mentega Cip Coklat

  1. Anda butuh Bahagian A.
  2. Silahkan sobat persiapkan 160 gm tepung gandum.
  3. Sediakan Bahagian B.
  4. Anda butuh 3 biji telur.
  5. Selain itu juga tambahkan C Bahagian.
  6. Persiapkan 140 gm gula halus.
  7. Kamu siapin 160 gm mentega (ummi guna brand Buttercup).
  8. Silahkan kamu siapkan 1 sudu kecil baking powder.
  9. Sobat juga memerlukan Bahagian D.
  10. Selain itu juga tambahkan 100 gm cip coklat.

Jika pilih nak buat biskut yang agak tebal, cairkan mentega separuh sahaja atau satu pertiga cair. Tetapi resipi keju keju walnut sedappp lebih daripada resipi resep walnut walnut. Lihat lebih banyak idea tentang Resipi, Makanan minuman dan Resipi makanan. Biskut coklat cip rangup, manis dan penuh rasa coklat, lazimnya digemari pelbagai peringkat usia.

Intruksi cara memasak Kek Mentega Cip Coklat

  1. Sediakan 6 bahan ni. Mudah je tau. Tepung gandum dan baking powder dah letak sekali dalam mangkuk tu. Panaskan ketuhar terlebih dahulu. Sediakan loyang 8"X 8". (Nak guna loyang 7”X7” pun boleh, kek lagi tebal). Alas dengan kertas minyak dan sapu mentega..
  2. Dalam mangkuk adunan, putar gula dan mentega hingga berkrim. Guna whisk pun boleh ya..
  3. Ini rupa adunan nampak berkrim..
  4. Masukan telur, putar lagi hingga rata dan bertukar warna menjadi putih..
  5. Masukkan tepung gandum dan baking powder yang putar sebati, jika rasa berat untuk diputar dengan whisk, bolehlah mengunakan pemutar kek..
  6. Adunan dah rata dan sebati..
  7. Akhir sekali masukkan coklat chip dan kacau rata..
  8. Curahkan ke dalam loyang dan bakar selamat 50 minit dengan suhu 170C..
  9. Dah siap. Tunggu sehingga sejuk dan sedia untuk dihidang..

Cara adunan, bahan bertepatan mengikut sukatan dan cara memasak menjadikannya lebih rangup setanding di kedai roti. Cef dan pemilik kafe Chez Leoniel, Leoniel Dg, berkata bahan berkualiti. Biskut mentega atau biskut Denmark, juga dipanggil sebagai Brysslkex atau Sablés adalah sejenis biskut tidak beragi yang mengandungi bahan seperti mentega, tepung dan gula. Ia selalu dianggap sebagai "biskut rangup" disebabkan teksturnya dan kandungannya daripada gula dan mentega. Jika anda penggemar coklat, ini dia resepi biskut cip coklat yang klasik untuk anda nikmati.

Begitulah pembahasan Kek Mentega Cip Coklat terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman blog ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Mentega Cip Coklat.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta