Tutorial memasak Kek pisang

Kek pisang ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya adalah gambar seputar Kek pisang yang dapat kalian jadikan ide. Melihat gambar kek yang ditayang menjadikan saya sangat teringin untuk mencuba. Lagipun Kek Pisang bagus untuk anak-anak. Berkhasiat, kaya dengan sumber Kek Pisang Blend Moist Gebu Sedap.

Kek pisang Kek ini sesuai untuk hidangan minum petang. Kek pisang merujuk kepada sejenis kuih kek yang diperbuat daripada tepung. Oleh-oleh khas Batam Pertama, Terbesar dan Berprestasi. anda sanggup memasak Kek pisang menggunakan 9 bahan 4 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek pisang

  1. Anda membutuhkan 8 biji pisang emas/4 biji pisang berangan.
  2. Selain itu juga tambahkan 1/2 cawan gula.
  3. Selain itu juga tambahkan 1/2 cawan gula perang.
  4. Kamu butuh 1 cawan minyak masak.
  5. Anda butuh 2 cawan tepung gandum.
  6. Sediakan 1/2 sudu kecil soda bikar bonat.
  7. Sobat juga memerlukan 1/2 sudu kecil backing powder.
  8. Kamu membutuhkan 3 biji telur.
  9. Anda membutuhkan 1 sudu kecil esen pisang.

Menyediakan berbagai olahan kek pisang sebagai oleh-oleh khas Batam. Assalamualaikum semua Anda semua peminat kek pisang? Ita memang sangat minat dan suka dengan kek pisang, baunya yang harum dan rasanya yang lembut memang membuatkan bila makan. Selalunya kek pisang ni susah sikit nak jadi.

Langkah cara membuat Kek pisang

  1. Lenyekkan pisang hingga hancur.ketepikan..
  2. Putar telur dan gula hingga kembang kemudian masukkan minyak dan esen pisang..
  3. Kemudian maaukkan pula tepung dan pisang yg telah dilenyek tadi.gaul hingga sebati..
  4. Sapukan majeren pada loyang/lapik dengan baking paper,tuang adunan tadi.bakar dengan suhu 180°C selama 45 minit.bergantung tahap kepanasan oven masing2 / sehingga masak.siap..

Bergantung pada jenis pisang yang kita guna. Stream Tracks and Playlists from Kek Pisang on your desktop or mobile device. As Salam,- Tips dan Resepi Kek Pisang kekal Moist Walau Dibakar-Alhamdulillah. Cuti sekolah ni selain happy sebab tak payah rush bangun pagi-pagi. Resepi Kek Pisang - Kini kami menyusun beberapa babak resepi.

Begitulah pembahasan Kek pisang terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman blog ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek pisang.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta