Tutorial membuat Penkek Milo SuperSimpleSedap

Penkek Milo SuperSimpleSedap ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya adalah gambar seputar Penkek Milo SuperSimpleSedap yang bisa kalian jadikan wawasan.

Penkek Milo SuperSimpleSedap anda sanggup memasak Penkek Milo SuperSimpleSedap mengfungsikan 6 bahan 4 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Penkek Milo SuperSimpleSedap

  1. Silahkan kamu persiapkan 2 cawan tepung gandum.
  2. Silahkan kamu siapkan 1/2 cawan milo.
  3. Sobat juga memerlukan 2 sudu baking powder.
  4. Persiapkan 1 biji telur.
  5. Anda Memerlukan Susu full cream/air secukupnya.
  6. Sobat juga memerlukan Sedikit minyak/butter cair.

Step by step cara membuat Penkek Milo SuperSimpleSedap

  1. Campur semua bahan sehingga sebati dan halus. Boleh guna blender untuk mendapatkan hasil yang lebih halus. Sis guna whisk tangan manual je..
  2. Susu full cream atau mana-mana susu boleh digunakan. Sis guna susu full cream untuk rasa yang lebih sedap dan berlemak. Semasa masukkan susu,pastikan adunan tidak terlalu cair atau terlalu pekat. Nak tau adunan yang betul,adunan tersebut tidak akan terputus-putus apabila diangkat..
  3. Baking powder untuk mendapatkan penkek yang gebu. Minyak/butter cair untuk mengelakkan adunan melekat ketika dimasak..
  4. Dah siap boleh la makan dengan madu (western style). Atau boleh dimakan bersama-sama jem atau boleh dimakan begitu sahaja. Anak-anak pasti suka!😊.

Begitulah pembahasan Penkek Milo SuperSimpleSedap terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman website ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori Penkek Milo SuperSimpleSedap.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby