Panduan memasak Kek Marble

Kek Marble ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya merupakan gambar tentang Kek Marble yang bisa Anda jadikan wawasan. Siz ne düşünürsünüz bilmem ama kek denince benim aklıma ilk olarak mermer kek düşer. Çocukluğum kokar, bambaşkadır lezzeti sanki. kek marble jelita nie.memang gebu.moist.dan sedap. rugi klau anda tak cuba.nak buat Marble Cake Recipes, Best Cake Recipes, Sweet Recipes, Pandan Cake, Resep Cake, Malaysian Food. Dengan Bismillah, As Salam dan Salam Sejahtera, Resepi Kek Marble Moist Sukatan Cawan-Mesti ramai yang mencari-cari resepi istimewa kek Marble dengan sukatan cawan sampai jumpa blog ni. Bu keke pek çok kişi mozaik kek der ama büyük bir hatadır aslında bu. İsmin verilmesinin sebebi alacalı bulacalı görüntüsüdür.

Kek Marble Faktor utama yang menjadikan kek marble. Saya memang peminat kek butter atau kek marble atau apa apa kek yang lembab dan padat. Kek ini disediakan oleh anakanda saya, Juita yang kini sedang bercuti persekolahan yang panjang. anda bisa memasak Kek Marble memakai 9 bahan 6 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble

  1. Sobat juga memerlukan 250 gm butter unsalted tatura.
  2. Silahkan kamu persiapkan 1 cawan gula kastor (boleh kurangkan kalau tidak suka manis).
  3. Silahkan kamu persiapkan 5 biji telur gred B kalau guna telur gred A guna 4 biji sahaja.
  4. Silahkan kamu siapkan 2 cawan tepung kek.
  5. Selain itu juga tambahkan 2 sudu besar tepung jagung.
  6. Anda butuh 2 sudu besar koko.
  7. Kamu butuh 2 sudu besar air panas.
  8. Sobat juga memerlukan 1 sudu teh esen vanila.
  9. Sobat juga memerlukan 2 sudu besar nutella.

Che Nom akan tunjukkan resepi Kek Marble dan rahsia untuk mendapatkan. Sade ve kakaolu kek karışımının harmanlanarak, mermeri anımsatan desenler yaratan lezzetli bir kek: Marble Kek. Üzerinde fındık pralini ve bitter çikolata ile hazırlanmış. Saya pernah kongsikan resepi kek marble kukus. Kali ni saya buat kek marble bakar pulak dengan menggunakan oven.

Step by step cara memasak Kek Marble

  1. Sediakan bahan-bahan mentah kek marble seperti dalam gambar di bawah..
  2. Pukul mentega dan gula sehingga kembang dan putih. Masukkan telur satu persatu. Pukul lagi dan kacau rata..
  3. Masukkan tepung sedikit demi sedikit. Kacau rata. Masukkan esen vanila. Kacau rata..
  4. Masukkan tepung jagung dan susu tepung. Kacau rata. Bancuh serbuk koko dengan air panas. Selepas itu campurkan dengan adunan tepung yang telah dibahagi dua. Satu lagi biarkan kosong..
  5. Selepas itu masukkan selang seli adunan kosong dan adunan yang digaulkan dengan koko. Buat sampai habis adunan tadi..
  6. Akhir sekali akak letakkan 2 sudu besar nutella untuk hiasan bahagian atas. Sebelum itu hentakkan secara perlaham loyang supaya adunan sama rata. Sedia dibakar selama 40 - 45 minit dengan suhu 150 darjah celcius..

Belang-belang koko tu boleh digantikan dengan warna dan perisa lain seperti. Seperti kek marble yang bentuk nya cantik. Kek marble ialah kek dengan rupa berjalur atau bertompok yang dihasilkan dengan campuran ringan tak sekata adunan kek gelap dan cerah. Kek marble moist sering dikatakan sebagai kek yang paling tidak jemu dan tidak muak untuk dimakan. Kebiasaannya, kek marble yang dibeli di kedai banyak yang kering.

Begitulah pembahasan Kek Marble terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman website ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Marble.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby