Resep Kek cheese leleh

Kek cheese leleh ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next adalah gambar tentang Kek cheese leleh yang dapat kamu jadikan ide. Noor Hazaini Mat shared a post to the group: Friends who likes Ustaz Abdullah Khairi. Menjual kek cheese sedap berperisa blueberry dan coklat.sesuai dijadikan cenderahati majlis. Tengok gambar kek cheese leleh , terus terliur untuk makan cheese cake yang simple ni kan.

Kek cheese leleh Dalam perisa vanilla tetapi ia juga boleh dibuat dengan perasa pandan atau oren. Kek ini dibuat secara kukus dan anda tidak perlu risau tentang setting oven. Resepi kek vanila cheese leleh yang saya kongsikan ni sangat mudah untuk disediakan. anda mampu membuat Kek cheese leleh menggunakan 15 bahan 7 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek cheese leleh

  1. Anda membutuhkan Bahan untuk kek.
  2. Kamu siapin 4 Biji Telur Putih & Kuning.
  3. Kamu butuh 2 Biji Telur Kuning Sahaja.
  4. Sobat juga memerlukan 75 gm Butter (Dicairkan).
  5. Anda perlu 100 gm Gula Halus.
  6. Siapkan juga 100 gm Tepung Gandum *.
  7. Selain itu juga tambahkan 60 gmTepung Jagung*.
  8. Anda Memerlukan 50 ml Air Sejuk.
  9. Kamu membutuhkan 1 sb Ovelate.
  10. Silahkan sobat siapkan 1 sk Baking Powder*.
  11. Kamu siapin 1 sk Esen Vanilla.
  12. Kamu siapin Bahan untuk topping.
  13. Silahkan sobat persiapkan 250 gm Cream Cheese.
  14. Anda membutuhkan 120 ml Susu Pekat manis.
  15. Anda perlu 50 ml UHT Whipping Cream.

Penggunaan ovalette dalam kek ni akan memudahkan kek menjadi gebu dan lembut. Kek Cheese Leleh ini merupakan kek yang amat mudah untuk disediakan. Ianya tidak menggunakan bahan yang sukar serta caranya juga mesra amatur. Oleh itu, sekiranya anda ingin membuat kek.

Intruksi cara memasak Kek cheese leleh

  1. Ayakkan dulu bahan yang bertanda*.
  2. Campur semua bahan di atas kecuali mentega dicair. Pukul sampai gebu baru masukkan mentega cair. Putar lagi, sebatikan..
  3. Sediakan acuan yang telah dialas dengan kertas minyak atau yang telah disapu dengan sedikit butter..
  4. Bakar dalam oven pada suhu 150c selama 45minit. Guna api atas bawah..
  5. Satukan ketiga bahan Topping & putar hingga tidak berketul..
  6. 1 Buku cheldar cheese untuk diparut keatas kek..
  7. Sebelum di makan masukkan kedalam peti selama 1-2 jam baru dipotong dan dihidangkan..

Dengan Bismillah, As Salam dan Salam Sejahtera, Resepi Kek Pandan Kukus Dengan Cheese Meleleh-Saya tengah cari masa lapang untuk buat kek kegilaan ramai nih. Cara Buat Kek Coklat Cheese Leleh : Wap haba dan bungkus dalam topi kain dan gunakan api sederhana sahaja. una sedikit minyak masak atau marjerin di dalam kuali dan pusingan asas dengan. Kek coklat moist merupakan antara kek kegemaran ramai kerana ia tidak jemu dan muak untuk dinikmati. Ia cukup enak jIka dimakan ketika masih panas. Order from Kek Cheese Leleh online or via mobile app We will deliver it to your home or office Check menu, ratings and reviews Pay online or cash on delivery.

Begitulah pembahasan Kek cheese leleh terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman blog ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek cheese leleh.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta