Resep Kek Leleh Milo Kukus

Kek Leleh Milo Kukus ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya merupakan gambar seputar Kek Leleh Milo Kukus yang dapat kamu jadikan contoh. Bila asyik tengok youtube orang duk masak². Kita pun terjebak lah nak cuba.lagi sekali laki masuk dapur.jangan lupa subscribe. Waktu² sekarang ni memang ulang alik ke dapur je lah kan.

Kek Leleh Milo Kukus Resepi Kek Milo Kukus Mudah Dan Sedap Ikut Sukatan Cawan Kukus adunan sehingga masak diatas api yang sederhana. Hari ni saya nak buat kek milo kukus pulak. anda dapat membuat Kek Leleh Milo Kukus memanfaatkan 17 bahan 7 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Leleh Milo Kukus

  1. Kamu siapin 1 cawan milo.
  2. Anda membutuhkan 1 cawan gula kaster.
  3. Persiapkan 1 cawan minyak jagung/masak.
  4. Anda membutuhkan 1 cawan air panas.
  5. Sobat juga memerlukan 2 cawan tepung gandum.
  6. Anda membutuhkan 1 sdk baking powder.
  7. Kamu perlu 1 sdk soda bicarbonat.
  8. Kamu membutuhkan 1 sdk esen vanilla.
  9. Persiapkan 3 biji telor.
  10. Kamu perlu 3/4 cawan susu pekat manis.
  11. Selain itu juga tambahkan Sedikit coklat urai (utk hiasan).
  12. Persiapkan Bahan utk Topping.
  13. Sobat juga memerlukan 1/2 cawan milo.
  14. Kamu siapin 1/2 cawan serbuk koko.
  15. Sediakan 3 sudu air panas.
  16. Silahkan kamu persiapkan 2 sudu mentega.
  17. Kamu butuh 1/2 cawan susu pekat manis.

Kek yang pernah menjadi viral sebelum ni tapi resepi yang saya buat ni bukan resepi viral. Cara membuat resipi untuk mangkuk milo kukus: Resepi Kek Milo Kukus Sukatan Cawan. Di samping itu, resipi milo lembu ni mempunyai rasa yang sangat baik dan anda semua mesti cuba kek kek milo ini. Resipi milo kukus ini mempunyai pelbagai resipi, terdapat preskripsi milo kukus dan.

Step by step cara memasak Kek Leleh Milo Kukus

  1. Satukan milo,gula,susu pekat,minyak dan air panas di dalam periuk dan masakkan sehingga sebati. Ketepikan..
  2. Ayak tepung gandum bersama soda bicarbonat & serbuk penaik..
  3. Pukul telor bersama esen vanilla sehingga kembang..
  4. Masukkan adunan milo tadi ke dalam telor. Pukul sehingga sebati..
  5. Masukkan pula tepung gandum yg telah diayak bersama soda bicarbonat & serbuk penaik. Gaul sehingga sebati..
  6. Kukus lebih kurang sejam sehingga kek masak..
  7. Utk Topping : Masukkan kesemua bahan ke dalam bekas. Masak double boil sehingga sebati & pekat. Tuang ke atas kek yg telah masak..

Baking's Corner: milo light cheesecake 美录轻乳酪蛋糕. Paula Deen Butter Cake, Mastros Butter Cake, Chocolate Butter Cake, Easy Cake Recipes, Dessert Recipes, Kentucky Butter Cake, Something Sweet, No Bake Desserts, Cupcake Cakes. kali ni akak bawakan resepi kek milo yg awesome ni untuk korang. ok tu je. description pendek sebab akak tak tau nak tulis ape. hehe. Help us grow by removing adBlock. You don't have to pay us but ads are paying for us. Masukkan semua bahan dalam mesin pengisar.

Begitulah pembahasan Kek Leleh Milo Kukus terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Leleh Milo Kukus.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta