Resep Kek pandan cheese Leleh

Kek pandan cheese Leleh ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya merupakan gambar seputar Kek pandan cheese Leleh yang bisa kalian jadikan wawasan. CARA MENGHIAS: Selepas kek masak, tunggu kek sehingga betul-betul sejuk. Untuk melapis, keluarkan kek dari loyang dan letak dalam pinggan. Dari resepi ni juga anda boleh gubah menjadi kek keladi cheese leleh, kek coklat berhantu , kek pandan cheese dan sebagainya.

Kek pandan cheese Leleh Pandan cheese leleh hasil jualan Baker Azlina Ina. Tengok lapisan cheese dia pun dah terliuq ko. Terpulang pada anda jika nak jadikan kek ini kek cheese leleh atau nak letak topping pilihan. kamu bisa membuat Kek pandan cheese Leleh pakai 12 bahan 3 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek pandan cheese Leleh

  1. Silahkan kamu siapkan #Bahan²kek :.
  2. Sediakan juga 3 bj telur*.
  3. Silahkan sobat siapkan 1 sb ovalette*.
  4. Siapkan juga 1 cwn gula*.
  5. Silahkan sobat persiapkan 1 sk pewarna hijau/pasta pandan.
  6. Kamu butuh 1 1/² cwn tepung naik sendiri.
  7. Sediakan 1 /⁴ cwn susu cair.
  8. Anda butuh 1 /⁴ cwn minyak.
  9. Selain itu juga tambahkan #Bahan cheese leleh.
  10. Anda perlu 250 gram cream cheese.
  11. Anda perlu 200 ml susu cair.
  12. Sediakan 1 /² cwn susu pekat.

Untuk kek cheese leleh, rujuk Resepi Kek Cheese Leleh Gebu Hanya Guna Blender di sini. Dah siap dah kek kukus pandan ni. Memang lembut dan rasanya yang gebu walau guna cara mudah. Selain kek kukus pandan, terdapat pelbagai lagi versi kek menggunakan perisa pandan seperti kek span pandan, kek pandan moist, kek marble pandan, kek pandan layer, kek pandan santan dan kek pandan chiffon.

Intruksi cara memasak Kek pandan cheese Leleh

  1. Mix bahan bertanda * sehingga gebu. Lalu Masukkan tepung, bergantian dgn susu sehingga habis, masukkan minyak dan pasta pandan, kacau sebati.
  2. Tuang adunan dlm loyang, lalu kukus, (pengukus d panaskan dahulu) kukus selama 40 menit (api sederhana). Tutup dgn plastik agar air tak menitis. Bila kek dah masak biarkn hingga sejuk..
  3. Blend semua bahan cheese hingga sebati. Bila kek dah sejuk, boleh tuang ke atas kek dgn rata. Utnk hiasan boleh guna keju parut atau hancurkan lebihan kek, tabur dia atasnya..

Kali ini kami akan berkongsi cara untuk membuat kek kukus pandan cheese leleh yang pernah menjadi tular. Sekarang sangat senang cara buat kek cheese ni sebab guna blender sahaja. Bukan saja perisa vanila, malah kek ni dipelbagaikan perisanya seperti pandan, strawberi, keladi dan pelbagai perisa lain lagi. Kek vanila cheese leleh ni juga menjadi sumber pendapatan orang ramai bila ianya menjadi viral. Siapa yang nak mula berbisnes dan menjual kek ni, boleh cuba buat resepi yang saya kongsikan ni.

Begitulah pembahasan Kek pandan cheese Leleh terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman blog ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek pandan cheese Leleh.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta