Resep -Kek Pisang Sedap😉💖-

-Kek Pisang Sedap😉💖- ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya adalah gambar berkaitan dengan -Kek Pisang Sedap😉💖- yang dapat kamu jadikan contoh. Hari ni Mamasally nak share cara nak buat kek pisang moist dirumah. Korang tontonlah video ni, kalau suka silalah like & share video ni. Kek Pisang Blend Moist Gebu Sedap.

-Kek Pisang Sedap😉💖- Tapi kami terus potong dan terus makan kerana kebetulan Boy dan Mia ada di rumah. Jika ditanya pendapat saya, saya lebih suka kek pisang dari resepi yang saya guna sebelum ini. kekpisang Kek Pisang Resepi Kek Pisang Sukatan Cawan Kek Pisang Mudah Dan Sedap Kek Pisang Gebu Easy Banana Cake. Kalau bukan pengemar kek pisang pon, atleast kene try tau sekali. anda bisa membuat -Kek Pisang Sedap😉💖- manfaatkan 10 bahan 4 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak -Kek Pisang Sedap😉💖-

  1. Silahkan kamu siapkan 5 biji pisang nangka(atau pisang apa pun).
  2. Silahkan sobat persiapkan 2 1/2 cawan tepung gandum.
  3. Anda perlu 1 cawan mimyak masak.
  4. Kamu siapin 1 1/2 cawan gula (kalau nak manis lagi jadikan 2 cawan).
  5. Kamu butuh 1 sudu kecil baking powder.
  6. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu kecil soda bikarbonat.
  7. Silahkan sobat siapkan 4 biji telur gred c.
  8. Silahkan sobat persiapkan 2 sudu besar pewarna kuning.
  9. Sobat juga memerlukan 2 sudu besar perasa pisang.
  10. Sediakan juga 1 sudu kecil garam.

Sebab king kek pisang memang lain dari yang lain 😘 - Buy King Kek Pisang Sedap. Resepi kek coklat pisang tak perlu guna telur. Resepi Kek Coklat Pisang Moist Tanpa Telur, Guna Sukatan Cawan. Kek Pisang yang digunakan oleh Noor Hamizah Ngatiman.

Langkah cara membuat -Kek Pisang Sedap😉💖-

  1. Sediakan pengukus, masak air sehingga mendidih..
  2. Sediakan mangkuk, lenyekkan pisang, kemudian masukkan kesemua bahan..
  3. Gaul semua sehingga betul betul sebati.
  4. Masukkan dalam loyang dan kukus sehingga 1 jam..selamat mencuba.

Sesuai sangat untuk minum petang melayan kopi atau teh O. Lebih sedap dimakan semasa kek pisang masih panas. Kek Pisang Gebu bersama Coklat Chip yang Mudah. Puding Trifle Simple dan Sedap Assalamualaikum. Anda bisa menjadikan getuk pisang ini untuk cemilan ketika kumpul keluarga ataupun acara lainnya.

Begitulah pembahasan -Kek Pisang Sedap😉💖- terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori -Kek Pisang Sedap😉💖-.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta