Resep Kek pisang

Kek pisang ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek pisang yang bisa kamu jadikan contoh. Melihat gambar kek yang ditayang menjadikan saya sangat teringin untuk mencuba. Bahan bahan Hari ni Mamasally nak share cara nak buat kek pisang moist dirumah. Korang tontonlah video ni, kalau suka silalah like & share video ni.

Kek pisang Berkhasiat, kaya dengan sumber Kek Pisang Blend Moist Gebu Sedap. Bahan-Bahan Kek pisang merupakan sejenis kek yang sedap dan enak rasanya. Kek ini sesuai untuk hidangan minum petang. anda bisa memasak Kek pisang manfaatkan 9 bahan 7 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek pisang

  1. Anda perlu Bahan A.
  2. Anda butuh 2 cawan pisang berangan @ emas (siap dilecek).
  3. Kamu siapin 3/4 cawan gula.
  4. Anda Memerlukan 1 cawan minyak masak.
  5. Anda Memerlukan 4 biji telur.
  6. Sediakan juga Bahan B.
  7. Kamu butuh 1 1/2 cawan tepung gandum}ayak.
  8. Sobat juga memerlukan 1 s/t soda baikarbonat }ayak.
  9. Kamu perlu 1 s/t krim of tartar.

Kek Pisang merujuk kepada sejenis kuih kek yang diperbuat daripada tepung gandum, telor, minyak masak, gula, dan pisang. Oleh-oleh khas Batam Pertama, Terbesar dan Berprestasi. Menyediakan berbagai olahan kek pisang sebagai oleh-oleh khas Batam. Resepi Kek Pisang - Kini kami menyusun beberapa babak resepi.

Intruksi cara memasak Kek pisang

  1. Cara -semua bahan A diblender halus kemudian masukkan kedalam bekas.... (aznie blender semua kecuali pisang dl... dh sebati baru bubuh pisang... blender lg).
  2. Masuk bahan A yg di blender ke dalam bekas...
  3. Masukkan bahan B yang telah diayak sedikit demi sedikit.. Kacau hingga sebati....
  4. Lenserkan loyang ngan sedikit butter.. & lapikkan ngan kertas kek....
  5. Masukkan adunan kedalam loyang...
  6. Bakar selama 40 minit pada suhu 150'-180'....
  7. Siap*.

Di samping menyediakan Banana Cekodok atau di Kelantan. As Salam,- Tips dan Resepi Kek Pisang kekal Moist Walau Dibakar-Alhamdulillah. Cuti sekolah ni selain happy sebab tak payah rush bangun pagi-pagi. Selalunya kek pisang ni susah sikit nak jadi. Bergantung pada jenis pisang yang kita guna.

Begitulah pembahasan Kek pisang terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman blog ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek pisang.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby