Resep Roti Bengali Sourdough #PhopByLiniMohd #Batch21

Roti Bengali Sourdough #PhopByLiniMohd #Batch21 ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya merupakan gambar berkaitan dengan Roti Bengali Sourdough #PhopByLiniMohd #Batch21 yang bisa kamu jadikan ide.

Roti Bengali Sourdough #PhopByLiniMohd #Batch21 anda dapat membuat Roti Bengali Sourdough #PhopByLiniMohd #Batch21 mengfungsikan 6 bahan 3 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Roti Bengali Sourdough #PhopByLiniMohd #Batch21

  1. Anda Memerlukan 1 cwn Sourdough.
  2. Kamu perlu 1/2 cwn susu.
  3. Anda membutuhkan 1 tbsp minyak jagung.
  4. Siapkan juga 2 cwn Tepung Gandum Unbleached.
  5. Sediakan juga 1/2 tsp Garam Pink.
  6. Kamu butuh 1 tbsp Organic Raw Cane Sugar.

Langkah cara membuat Roti Bengali Sourdough #PhopByLiniMohd #Batch21

  1. Masukkan bahan basah dahulu, kemudian bahan kering.
  2. Saya uli guna Noxxa Breadmaker. Kemudian masukkan kedalam loyang. Tutup dengan kain basah, biarkan proof. Saya peram 5jam..
  3. Kemudian bakar 175° selama 25-30minit.

Begitulah pembahasan Roti Bengali Sourdough #PhopByLiniMohd #Batch21 terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman website ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori Roti Bengali Sourdough #PhopByLiniMohd #Batch21.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta