Resep Roti inti daging cheese leleh

Roti inti daging cheese leleh ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next merupakan gambar tentang Roti inti daging cheese leleh yang bisa kalian jadikan wawasan. Cuti-cuti ni sedap kalau pekena Roti John Cheese Sekilo! Nak tengok macam mana layannya cheese tu? Lokasi: Kawasan Parking Kereta ambangan Height.

Roti inti daging cheese leleh Rebus lasagna instant sheet sehingga boleh dilentur. (JANGAN sehingga masak). Layerkan inti daging dengan sos putih. Taburkan mozarella cheese dan parmesan cheese. kamu bisa membuat Roti inti daging cheese leleh pakai 12 bahan 7 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Roti inti daging cheese leleh

  1. Anda membutuhkan 1 biji bawang besar dicincang.
  2. Kamu membutuhkan 2 biji bawang putih dicincang.
  3. Kamu membutuhkan 1 cawan Daging cincang.
  4. Kamu perlu Sedikit serbuk lada hitam.
  5. Anda Memerlukan 1 sudu besar sos tiram.
  6. Anda butuh 1 sudu besar kicap manis.
  7. Kamu siapin 2 Cheese keping.
  8. Anda Memerlukan 5 keping roti putih.
  9. Kamu siapin Cheese parut.
  10. Silahkan sobat siapkan Untuk dicelupkan dengan roti.
  11. Kamu butuh 1 cawan Susu full cream.
  12. Sobat juga memerlukan 2 biji telur.

HOT JOHN CHEESE LELEH KAMBING : AYAM : DAGING.. Roti John Cheese Leleh Kambing Bukan senang nak dapat dowhhhh!!! Resepi Roti Lapis Daging Yang Sangat Mudah Tapi Sedap. 'Melting' Habis! Bila stok roti dekat rumah tu banyak lagi, inilah cara nak 'kerjakan' dia sebelum Pertama sekali, kita sediakan dulu inti daging tu untuk dilapiskan nanti.

Langkah cara membuat Roti inti daging cheese leleh

  1. Tumis bawang besar dan bawang putih sehingga wangi..
  2. Masukkan daging cincang. Goreng sehingga masak..
  3. Selepas masak, masukkan kicap manis, sos tiram dan serbuk lada hitam. Angkat dan ketepikan..
  4. Celupkan roti di dalam telur dan susu yang telah digaul sebati. Susun dalam bekas..
  5. Letak daging tadi dan dilapisi dengan cheese slice..
  6. Tambah roti dan tabur daging dan cheese parut..
  7. Bakar pada suhu 180'c selama 20 minit..

Caranya, tumis bawang merah, bawang putih dan halia ikut banyak mana. Untuk Roti lapis Sapukan keseluruhan bekas tahan panas dgn butter or mentega bancuhkan telur dgn susu sehingga sebati celup roti kedalam. Sedapnya dua versi resepi cheesekut leleh ni. Boleh pilih nak makan yang mana, Nak yang leleh atau yang masam manis strawberi. Kami berikan dua versi resepi cheesekut untuk anda pilih yang mana menjadi pilihan hati.

Begitulah pembahasan Roti inti daging cheese leleh terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman website ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Roti inti daging cheese leleh.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby