Step by step membuat Brownies bersama taburan coklat dan kacang #SyedMunawwar

Brownies bersama taburan coklat dan kacang #SyedMunawwar ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya merupakan gambar mengenai Brownies bersama taburan coklat dan kacang #SyedMunawwar yang bisa kamu jadikan inspirasi. Saya dan keluarga sebenar nya termasuk salah satu yang ngefans sama Kue Brownies kukus coklat keju amanda dan brownies kukus ncc. Tetapi setelah saya membuat brownies coklat panggang sendiri, saya berfikir kenapa tidak mencoba untuk membuat Brownies Kukus Coklat sendiri di rumah. Resep Brownies Kukus - Brownies merupakan kue berwarna cokelat gelap dan bercita rasa manis legit.

Brownies bersama taburan coklat dan kacang #SyedMunawwar Masukkan ke dalam adonan dasar brownies bersama coklat masak. Cara membuat brownies selai kacang Masukkan apel dan kacang-kacangan. Tuang ke cetakan yang telah diolesi margarin dan dialasi. kamu mampu memasak Brownies bersama taburan coklat dan kacang #SyedMunawwar memanfaatkan 8 bahan 10 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Brownies bersama taburan coklat dan kacang #SyedMunawwar

  1. Anda butuh 350 gm dark choc beryl.
  2. Anda butuh 150 gm butter(saya guna salted anchor).
  3. Kamu butuh 3 bjij telur saiz A.
  4. Anda membutuhkan 50 gm gula perang.
  5. Kamu perlu 50 gm gula castor.
  6. Anda membutuhkan 1 sudu teh esen vanilla.
  7. Sediakan juga 30 gm choc powder.
  8. Kamu siapin 110 gm tepung gandum (jika mahukan brownies tebal sedikit tambahkan baking powder atau gunakan self rising flour).

Resep brownies panggang lembut di atas bisa anda lengkapi menggunakan taburan yang anda sukai. Ada banyak sekali jenis taburan yang bisa dicoba mulai dari coklat, meses, parutan keju, kacang almond hingga cream. Dengan beragam taburan tersebut, maka kue buatan anda yang satu ini akan. Tambahkan gula, aduk hingga DCC meleleh dan gula larut, sisihkan.

Langkah cara memasak Brownies bersama taburan coklat dan kacang #SyedMunawwar

  1. Panaskan dark choc dan butter dengan kaedah double boiler..
  2. Sambil menunggu coklat cair, masukkan telur, gula perang dan castor bersama esen vanilla. Gunakan hand whisk, pukul rata. Tidak perlu terlalu kembang. Sekadar bercampur dan sebati sahaja. Ini kerana gula tidak perlu larut dan gula membantu effect texture kedut..
  3. Bila coklat dan butter cair, kacau sebati. Alih dari api, masukkan adunan telur tadi. Kacau rata sahaja dengan Spatula sahaja. Kacau perlahan dan rata sahaja. Ini penting kerana jika kacau terlalu lama, gula akan disslove/hancur. Tidak perlu terlalu lama kerana gula membantu mengeluarkan effect kedut pada permukaan brownies..
  4. Masukkan cocoa powder yang telah diayak ke dalam adunan coklat tadi. Sekadar kacau sebati sahaja mengunakan spatula..
  5. Kemudian masukkan tepung gandum yang telah diayak. Kacau sebati sahaja. Jangan overmix kerana texture brownies akan kering. Kacau sebati sahaja untuk mendapatkan hasil brownies yg lembab. Jika gunakan baking powder, ayak kan sekali dengan tepung gandum..
  6. Letakkan baking paper dalam loyang square 8"x8". Pastikan ukur kertas dan loyang sama saIz dan rata untuk mendapatkan bentuk yang cantik..
  7. Tuangkan adunan ke dalam loyang. Bakar 180 selama 30 min bahagian atas oven dan letakkan loyang ke bahgian bawah oven bakar 10 minit lagi. Bergantung pada oven masing..
  8. Setelah masak biarkan sejuk. Setelah sejuk alihkan brownies upside down.cBuang kan kertas baking powder. Alihkan ke kek board. Potong ikut saiz yang dikehendaki. Pada stage ini design terpulang pada idea dan kreativiti masing2..
  9. Pada design gambar ini, saya gunakan nutella. Drizzle diatas permukaan dan susun coklat2..
  10. Selamat mencuba!!.

Setelah di buat *galau* dan pusing.karena nggak bisa log in ke akun blogger sendiri dari tadi siang.akhirnya.alhamdulillah.bisa masuk lagi sekarang. Lha aneh aja gitu.lihat blog bisa.tapi mau masuk ke new entri atau edit postingan lama.nggak bisa.bisanya cuma liat blog.aduch.jadi bingung. Resep Brownies Panggang coklat memang menjadi rasa favorit banyak orang pembuatannya juga berbeda dengan yang sebelumnya sudah kami Dalam pembuatannya juga bisa dicampurkan dengan berbagai macam jenis seperti kacang mete, kacang almond, kenari, meises dan lainnya yang bisa. Aneka sajian resep brownies yang sedap dan enak yang akan dapat anda hidangkan di rumah dengan mudah. Persiapan Membuat Frozen Brownies yang Beku dan Siap Santap Resep Brownies Kukus.

Begitulah pembahasan Brownies bersama taburan coklat dan kacang #SyedMunawwar terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Brownies bersama taburan coklat dan kacang #SyedMunawwar.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta