Step by step membuat Roti Sangkaya Boat Noodle

Roti Sangkaya Boat Noodle ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Next merupakan gambar mengenai Roti Sangkaya Boat Noodle yang dapat Anda jadikan ide. Hi semua jangan lupa try roti sangkaya enak jugak seriously sedap homemade #stayathome guys. When the cake arrived, it is cold. Salted egg not even hot an." Topped with Sangkaya coconut ice cream, our NEW Fresh Baked Waffle is the perfect combination of hot and cold dessert!

Roti Sangkaya Boat Noodle Sebenarnya, tidaklah susah sangat nak buat roti sangkaya ini. MUDAH DAN SEDAP от : Batrisyia Ramli Hello there everyone Have a nice day everyone, byeeee!! Resepi Sangkaya Ala-ala Boat Noodles - Papaglamz TV. kamu mampu memasak Roti Sangkaya Boat Noodle memakai 10 bahan 7 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Roti Sangkaya Boat Noodle

  1. Sediakan 10 keping roti dikukus.
  2. Silahkan kamu persiapkan 6 helai daun pandan.
  3. Sobat juga memerlukan Sedikit air.
  4. Sobat juga memerlukan 1 biji telur.
  5. Kamu butuh 2 sudu besar gula melaka.
  6. Kamu membutuhkan 2 sudu besar gula pasir.
  7. Kamu membutuhkan 3/4 cawan santan.
  8. Sobat juga memerlukan 4 titik pewarna hijau.
  9. Selain itu juga tambahkan 1 sudu besar tepung jagung.
  10. Anda Memerlukan Sedikit susu cair (optional).

Hal ini kerana rasa roti yang dikukus lembut dicicah pula dengan sangkaya yang manis dan menyelerakan mampu membuatkan anda makan berkali-kali. Perkongsian kali ini telah dibuat oleh Elyani Khai yang berkongsi resepi untuk membuat sangkaya ala Boat Noodles. ROTI SANGKAYA PANDAN ALA BOAT NOODLES Подробнее. Umumnya roti selalu identik dimakan sebagai sarapan.

Langkah cara membuat Roti Sangkaya Boat Noodle

  1. Sediakan semua bahan-bahan seperti di dalam gambar.
  2. Masukkan daun pandan dan sedikit air ke dalam blender..
  3. Kemudian, tuangkan air pandan tadi ke dalam bekas. Tapi pastikan tapis semua serdak dauk pandan tadi ya. Tekan dengan sudu untuk dapatkan pati yang masih ada dalam daun pandan..
  4. Masukkan telur, gula melaka dan gula pasir..
  5. Kemudian masukkan santan, pewarna hijau dan tepung jagung. Kacau hingga sebati..
  6. Tuang adunan tadi ke dalam kuali. Kacau perlahan sehingga adunan berwarna hijau dan menjadi pekat. Tutup api..
  7. Potong roti kita kepada 4 bahagian. Masukkan ke dalam pengukus. Tadaaa... Siap untuk di hidang..

Ramai orang suka sarapan dengan roti kerana ianya tak berat namun amat mengenyangkan. Kalau anda pernah makan di boat noodle, anda pasti perasan ada menu "Roti Sangkaya". Rasa dia sedap sangat tapi aduh tak puas makan. Sebelum try Boat Noodle punya Iced Green Tea, my favourite green tea was from Starbucks. Starbucks Green Tea Frap lah yang paling sedap didunia, tak ada tandingannya!

Begitulah pembahasan Roti Sangkaya Boat Noodle terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Roti Sangkaya Boat Noodle.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta