Resep Donat Mayo Gebu Gebas

Donat Mayo Gebu Gebas ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya merupakan gambar seputar Donat Mayo Gebu Gebas yang bisa kamu jadikan inspirasi. Alhamdulillah. donat gebu gebass ade macam biase hari ni. Tetapi untuk menghasilkan donat yang gebu gebas, anda biasanya memerlukan jangka masa yang lama kerana adunan donat perlu direhatkan. Memang agak susah lebih-lebih lagi jika anda tiada masa.

Donat Mayo Gebu Gebas Bagi penggemar donat, resipi perkongsian saudari Safiyya Zaidziqry ni antara yang anda perlu cuba. Teksturnya yang garing diluar dan gebu didalam menjadikan hidangan ni sangat enak dan tak puas dimakan. Atau jika suka Donut Gebu Tradisional yang dijamin "Gebu Sampai Esok" boleh klik di SINI. ct juga peminat donat, kalau nak buat cepat penyediaan donat ct memang selalu guna resipi dari hasue ni jer Salam kak Azie.saya dah cuba resepi ni memang terbaikk.gebu gebas donut tu.cuma saya. kamu sanggup memasak Donat Mayo Gebu Gebas gunakan 17 bahan 5 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Donat Mayo Gebu Gebas

  1. Sediakan Bahan untuk bancuhan mauripan..
  2. Silahkan sobat siapkan *********.
  3. Kamu perlu 2 sudu makan gula.
  4. Sediakan juga 1 sudu makan susu pekat.
  5. Anda membutuhkan 1 sudu kecil garam (jika suka).
  6. Anda Memerlukan 1 peket mauripan.
  7. Kamu butuh 1 cawan air suam.
  8. Silahkan sobat persiapkan *[bahan-bahan ini dibancuh bersama air suam dan dibiarkan sedikit kembang]**.
  9. Silahkan kamu siapkan Bahan untuk tepung...
  10. Siapkan juga **********.
  11. Anda perlu 4 cawan tepung gandum.
  12. Sobat juga memerlukan 1 sudu makan Mayonis.
  13. Selain itu juga tambahkan 2 sudu makan majerin.
  14. Silahkan sobat persiapkan *[dicampur dan digaul rata sehingga menjadi berderai seperti serbuk roti**.
  15. Persiapkan 2 cawan Air (tuang sedikit-sedikit..boleh tambah dan kurangkan mengikut kelembutan doh).
  16. Kamu perlu Untuk hiasan :.
  17. Anda perlu 1 cawan gula kastor.

Namun apabila gagal, jangan khawatir, kami berikan solusinya. Resep cara membuat donat, adalah salah satu cemilan populer. Bisa juga dinikmati untuk sarapan, karena termasuk ringan namun bisa kenyang. Maaf sis kalau saya nk buat donat utk seratus biji berapa kg tepung bole saya gunakan dan yis berapa peket ye?

Step by step cara membuat Donat Mayo Gebu Gebas

  1. Semua BAHAN 1 di masukkan ke dalam 1 cawan air suam. Kacau sebati dan biarkan sehingga kembang/berbuih-buih...
  2. Sementara itu, campurkan kesemua BAHAN 2 kedalam satu bekas kecuali air. Gaul rata semua bahan sehingga menjadi seperti serbuk roti...
  3. Bila BAHAN 1 sudah kembang, masukkan kedalam bekas BAHAN 2. Tambah air sedikit demi sedikit. Gaul rata sehingga menjadi doh. Jika doh masih lembik atau melekat pada tangan. Taburkan tepung sedikit-demi sedikit dan uli sehingga doh tidak lembik atau melekat... Tutup doh dengan penutup periuk atau plastik. Biarkan doh kembang dalam 10-15minit.
  4. Sesudah kembang, tumbuk-tumbuk dan uli semula untuk buangkan angin didalam doh... Canai dan tekapkan doh dengan acuan donat sehingga habis...
  5. Panaskan kuali dan goreng sehingga masak atau kekuningan...Tos dan sejukkan, kemudian gaulkan kedalam gula kastor. Siap untuk dihidangkan.

Gebu tp tak gebu gebas saja. Hehe Next time nak cuba lg. Satın alacağınız üründen memnun kalacağınıza eminiz. Ancak memnun kalmadığınız takdirde değişim veya tam iade yapabilirsiniz. Download Now. saveSave RESEPI DONAT GEBU.docx For Later.

Begitulah pembahasan Donat Mayo Gebu Gebas terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman website ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Donat Mayo Gebu Gebas.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta