Resep Kek Marble Setulus Hati

Kek Marble Setulus Hati ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya adalah gambar seputar Kek Marble Setulus Hati yang bisa sobat jadikan wawasan.

Kek Marble Setulus Hati anda sanggup membuat Kek Marble Setulus Hati manfaatkan 8 bahan 5 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble Setulus Hati

  1. Sediakan juga 250 gm pure butter (saya guna Anchor).
  2. Anda butuh 150 gm tepung naik sendiri.
  3. Anda perlu 90 gm tepung gandum.
  4. Anda Memerlukan 170-180 gm gula castor.
  5. Anda butuh 4 biji telur gred B.
  6. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu kecil esen vanila.
  7. Silahkan sobat siapkan 1 sdb susu pekat manis.
  8. Siapkan juga 1 sudu kecil pewarna hijau dan perwarna merah jambu.

Langkah cara membuat Kek Marble Setulus Hati

  1. 1. Pukul butter bersama gula sampai kembang menggunakan kelajuan yang tinggi 2. Dengan kelajuan yang rendah masukkan telur satu persatu hingga kembang.
  2. 3. Masukkan pula essen vanila 4. Masukkan tepung sedikit demi sedikit sehingga habis.
  3. 5. Akhir sekali masukkan susu pekat 6. Sediakan 3 bekas untuk diadun dengan pewarna, bekas pertama adunan original, adunan ke 2 campurkan dengan perwarna merah dan adunan ke 3 dengan perwarna hijau..
  4. 7. Sediakan loyang 8" yang telah dialas dengan kertas dan ambil dalam beberapa sudu besar adunan original, seterusnya warna hijau dan akhir sekali warna merah jambu. Ulang berselang seli adunan tersebut sehingga habis. 8. Apabila sudah habis hentakkan 3-4 kali untuk buang angin yang berada dalam adunan tersebut. Ambil lidi dan lorekkan jadi corak marble..
  5. 9. Bakar dalam oven yang telah dipanaskan pada suhu 150 dan bakar selama 40-50 minit 10. Boleh cucuk dengan lidi di tengah kek nak tahu masak ke tidak, tak melekat tanda masak lah ya. Dah siap bolehlah dihidang bersama kopi O panas dan makan bersama-sama keluarga..

Begitulah pembahasan Kek Marble Setulus Hati terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman blog ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Marble Setulus Hati.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta