Panduan membuat Kek Marble

Kek Marble ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya adalah gambar seputar Kek Marble yang dapat kamu jadikan ide. Siz ne düşünürsünüz bilmem ama kek denince benim aklıma ilk olarak mermer kek düşer. Çocukluğum kokar, bambaşkadır lezzeti sanki. Che Nom akan tunjukkan resepi Kek Marble dan rahsia untuk mendapatkan. Resepi kek marble ini memang menjadi pilihan bagi mereka yang ingin membuat kek dengan cara yang senang tetapi kek yang dihasilkan sedap dan gebu.

Kek Marble Kek marble moist sering dikatakan sebagai kek yang paling tidak jemu dan tidak muak untuk dimakan. Kebiasaannya, kek marble yang dibeli di kedai banyak yang kering. Bu keke pek çok kişi mozaik kek der ama büyük bir hatadır aslında bu. İsmin verilmesinin sebebi alacalı bulacalı görüntüsüdür. kamu bisa membuat Kek Marble manfaatkan 7 bahan 5 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Marble

  1. Anda Memerlukan 1 1/2 ketul butter.
  2. Anda Memerlukan 3/4 cawan gula.
  3. Persiapkan 8 biji telur gred C.
  4. Anda Memerlukan 1 sudu kecil esen vanilla.
  5. Sediakan juga 1/2 cawan susu pekat.
  6. Persiapkan 2 1/2 cawan tepung naik sendiri.
  7. Persiapkan 3 sudu besar serbuk koko.

Bu görüntü de mozaiklerde değil mermerlerde görülür. Saya memang peminat kek butter atau kek marble atau apa apa kek yang lembab dan padat. Kek ini disediakan oleh anakanda saya, Juita yang kini sedang bercuti persekolahan yang panjang. Saya pernah kongsikan resepi kek marble kukus.

Langkah cara membuat Kek Marble

  1. Masukkan gula, butter dan esen vanilla ke dalam mixer. Putarkan dalam kelajuan tinggi selama lebih kurang 15-20 minit sehingga gebu. Masukkan telur sebiji demi sebiji dan putar selama 15 minit. Masukkan susu pekat. Putarkan sebati..
  2. Perlahankan mixer, masukkan tepung sedikit demi sedikit hingga habis. Naikkan kelajuan, putar lebih kurang 3-4 minit. Bahagikan adunan kepada 2 bahagian. Masukkan serbuk koko dalam 1 bahagian dan sebatikan adunan..
  3. Sapu butter atau marjerin pada loyang dan lapik dengan baking paper. Masukkan adunan secara selang-seli sehingga habis adunan. Hentak loyang 2-3 kali sebelum dimasukkan ke dalam oven..
  4. Panaskan oven, pada 15 minit yang pertama, bakar pada suhu 170 C. Turunkan suhu kepada 150 C dan bakar selama 45 minit..
  5. Bila dah masak, keluarkan daripada oven. Keluarkan daripada loyang dan biarkan di atas redai kek. Siap dan sedia untuk dimakan..

Kali ni saya buat kek marble bakar pulak dengan menggunakan oven. Belang-belang koko tu boleh digantikan dengan warna dan perisa lain seperti. Seperti kek marble yang bentuk nya cantik. Kek marble ialah kek dengan rupa berjalur atau bertompok yang dihasilkan dengan campuran ringan tak sekata adunan kek gelap dan cerah. Sade ve kakaolu kek karışımının harmanlanarak, mermeri anımsatan desenler yaratan lezzetli bir kek: Marble Kek. Üzerinde fındık pralini ve bitter çikolata ile hazırlanmış.

Begitulah pembahasan Kek Marble terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman website ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Marble.

Comments

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby