Panduan membuat Strata Roti bersama ayam dan bayam (BREAD STRATA) #breadbonus

Strata Roti bersama ayam dan bayam (BREAD STRATA) #breadbonus ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya adalah gambar seputar Strata Roti bersama ayam dan bayam (BREAD STRATA) #breadbonus yang bisa kamu jadikan inspirasi.

Strata Roti bersama ayam dan bayam (BREAD STRATA) #breadbonus anda dapat membuat Strata Roti bersama ayam dan bayam (BREAD STRATA) #breadbonus manfaatkan 12 bahan 11 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Strata Roti bersama ayam dan bayam (BREAD STRATA) #breadbonus

  1. Silahkan sobat siapkan 12 keping roti.
  2. Anda butuh 150 g daun bayam.
  3. Sobat juga memerlukan 1 cawan keju mozarella/cheddar.
  4. Silahkan kamu siapkan 1 cawan isi ayam yang telah dimasak.
  5. Silahkan sobat persiapkan Campuran Telur.
  6. Kamu butuh 4 biji telur gred A.
  7. Anda perlu 1 cawan/200ml susu segar.
  8. Sediakan juga 2 keping chicken slice.
  9. Silahkan sobat siapkan 1/4 cawan keju parmesan.
  10. Kamu perlu 1 camca kecil black pepper.
  11. Kamu membutuhkan Sedikit lada sulah.
  12. Sediakan Garam.

Intruksi cara memasak Strata Roti bersama ayam dan bayam (BREAD STRATA) #breadbonus

  1. Sedikan bahan-bahan.
  2. Basuh bayam dengan air garam dan stimkan. Hanya ambil masa kira-kira 3-5minit. Sementara tunggu bayam sedia, siapkan bahan-bahan lain.
  3. Gaulkan semua bahan-bahan untuk campuran telur. Cincang dulu chicken slice sebelum dimasukkan ke dalam campuran telur. Saya tambah sedikit garlic powder. Tak ada pun tak apa..
  4. Bahagikan 2 bahagian roti yang telah dipotong kecil-kecil dan susun dalam bekas casserole.
  5. Masukkan bayam yang telah di stim. Pastikan perah dulu airnya..
  6. Masukkan pula ayam yang telah dimasak. Saya masukkan sisa lauk ayam bakar semalam. Boleh ganti dengan apa saja seperti sambal bilis, rendang ayam, sardin atau sate ikut selera masing-masing. Pastikan telah ditos terlebih dahulu atau masak hingga kering kuah..
  7. Lapiskan pula dengan keju. Sebaiknya keju mozarella atau apa saja keju yang mencair. Tapi cuma ini saja yang ada di rumah. Jadilah.
  8. Lapiskan dengan potongan roti selebihnya. Tuangkan campuran telur dan padatkan. Tabur keju lagi di atas..
  9. Tutup bekas dengan aluminium foil dan bakar selama 20 minit pada suhu 180°c. Kemudian buka foil dan bakar lagi selama 10 minit atau sehingga masak..
  10. Siap untuk dimakan!.
  11. Cadangan hidangan: sedap di makan begitu sahaja atau bersama sos kegemaran. Saya makan dengan sos bolognese dan taburkan dengan keju parmesan.

Begitulah pembahasan Strata Roti bersama ayam dan bayam (BREAD STRATA) #breadbonus terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Strata Roti bersama ayam dan bayam (BREAD STRATA) #breadbonus.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby