Resep Bounty Coconut Brownies #syedmunawwar

Bounty Coconut Brownies #syedmunawwar ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya adalah gambar tentang Bounty Coconut Brownies #syedmunawwar yang bisa sobat jadikan inspirasi.

Bounty Coconut Brownies #syedmunawwar anda sanggup memasak Bounty Coconut Brownies #syedmunawwar mengfungsikan 15 bahan 6 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Bounty Coconut Brownies #syedmunawwar

  1. Silahkan sobat siapkan (Adunan Brownies).
  2. Selain itu juga tambahkan 300 gram dark chocolate.
  3. Persiapkan 75 gram butter.
  4. Selain itu juga tambahkan 2 biji telur gred b.
  5. Sediakan juga 75 gram gula perang.
  6. Anda butuh 1/2 sudu kecil esen vanila.
  7. Sobat juga memerlukan 50 gram tepung gandum.
  8. Sediakan juga 20 gram serbuk koko.
  9. Sediakan juga (Adunan kelapa).
  10. Sobat juga memerlukan 2 cawan kelapa sagat (boleh dibeli dibakery shop/supermarket.Rujuk gambar di bawah).
  11. Anda perlu 1 cawan susu pekat.
  12. Sediakan Secubit garam halus.
  13. Anda perlu (Adunan coklat ganache).
  14. Silahkan kamu persiapkan 1 cawan double thick cream.
  15. Anda perlu 200 gram milk chocolate.

Langkah cara membuat Bounty Coconut Brownies #syedmunawwar

  1. Cairkan coklat dan butter secara double boiler.Gaul supaya butter dan coklat sebati..
  2. Dalam satu mangkuk,tuang gula, pecahkan telur dan masukkan esen vanila.Gaul perlahan-lahan cukup sekadar gula larut bersama telur..
  3. Tuangkan coklat yang telah di cairkan tadi dan gaul rata bersama adunan telur dan gula.Kemudian masukkan tepung dan serbuk koko yang sudah diayak.Gaul perlahan-lahan hingga sebati..
  4. Tuang adunan ke dalam loyang Yang telah di alas kertas.Bakar selama 20 minit suhu 170’c(bergantung dengan oven masing-masing).Bila brownies selesai di bakar,sejukkan.Tak perlu keluarkan dari loyang..
  5. Dalam satu mangkuk,Campurkan kelapa bersama susu pekat.Gaul rata kemudian padatkan di dalam loyang yang berisi brownies tadi.Kemudian sejukkan didalam peti sejuk sementara kita sediakan coklat ganache..
  6. Dalam periuk kecil,panaskan double thick cream sehingga terbit buih-buih kecil.Masukkan coklat dan gaul sehingga coklat mencair dan sebati.Tuang ke atas brownies yang telah dipadatkan dengan kelapa.Sejukkan sebelum dipotong..

Begitulah pembahasan Bounty Coconut Brownies #syedmunawwar terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Bounty Coconut Brownies #syedmunawwar.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby