Resep Kek Batik

Kek Batik ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya adalah gambar seputar Kek Batik yang dapat kalian jadikan ide. Kek batik coklat milo simple, mudah, melting, rangut, sangat sedap dan murah juga tidak terlalu manis dan. Последние твиты от KEK BATIK CREAMCHEESE KTN (@kekbatikcrmchse). @kekbatikcrmchse. Kek batik creamcheese & Mango cheesecake paling padu di abad ini. Find kek batik stock images in HD and millions of other royalty-free stock photos, illustrations and vectors in the Shutterstock collection.

Kek Batik Have you heard of Kek Batik? It is very popular in my hometown here in Sarawak. It is a non-bake nor steam. kamu mampu memasak Kek Batik mengfungsikan 5 bahan 5 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Batik

  1. Kamu butuh 1 paket biskut marie.
  2. Anda membutuhkan 250 gm buttter (sy guna marjerin).
  3. Anda Memerlukan 200 gm milo.
  4. Anda perlu 3 tbsp serbuk koko.
  5. Sediakan 3/4 cup susu pekat.

Tahukah anda, menurut kajian, dengan menikmati sepotong kek dapat mengurangkan rasa stress manusia. Kek Batik legend, dengan topping chocolate ganache yang licin… berkilat permukaannya dan penuh dengan rasa chocolate. Apa yang best, dari kek batik asas, boleh jadikan kek batik cheese, kek batik oreo di atas permukaannya dan tambah lagi nutella. Memang sangat sedap dan yang penting , tak pahit tau.

Step by step cara memasak Kek Batik

  1. Masak butter @ marjerin sampai cair, guna api kecil ye..
  2. Kemudian, masukkan susu pekat. Kacau rata..
  3. Masukkan milo dan serbuk koko. Kacau laju laju untuk elakkan berketul. Kacau sebati.
  4. Akhir sekali, masukkan biskut. Kacau rata bagi biskut bersalut. Tutup api.
  5. Masukkan ke dalam loyang yang di alas dengan plastik bagi biskut tidak melekat dan senang keluar..

Banyak-banyak kek, kek batik lah kek yang paling senang nak buat dalam dunia. Tak payah susah-susah nak bake, tak payah pakai tepung. Dapatkan resepi Kek Batik yang paling sedap! Pelbagai resepi yang anda boleh sediakan sekarang juga. Batik cake (Malay: Kek batik) is a type of non-baked Malaysian cake dessert.

Begitulah pembahasan Kek Batik terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Batik.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta