Resep Kek “Laut, I Miss You”

Kek “Laut, I Miss You” ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next merupakan gambar seputar Kek “Laut, I Miss You” yang bisa kalian jadikan contoh. Kerana drama bersiri Kampung People, si Yummy peminat novel tu, ramai yang mencari novel Laut I Miss You. Ya, novel tersebut benar-benar wujud dan pernah berada di pasaran. penulisnya adalah Sharil Sarjen yang juga berlakon dalam Kampung People sebagai Badrul Bisu. Jom buat kek dengan bantuan aplikasi Pelbagai Resepi Kek.

Kek “Laut, I Miss You” Kek fake birthday Yummy yang banyak tu semua dia buat Dia juga penulis novel Laut, I Miss You. (Actually diorang print cover je ahhah!). Bagi yang penonton setia drama ini, mungkin korang pernah dengar akan tajuk novel Laut I miss You, ambiklah suamiku ini, pulangkan lah suamiku, pinjamkan lah suamimu.. Sejak kebelakangan ini, watak Badrul sering mendapat perhatian ramai penonton. anda bisa memasak Kek “Laut, I Miss You” gunakan 9 bahan 8 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek “Laut, I Miss You”

  1. Anda perlu 1 1/2 cawan majerin.
  2. Sobat juga memerlukan 1 cawan gula kastor.
  3. Kamu membutuhkan 4 biji telur ayam Gred A.
  4. Silahkan sobat persiapkan 5 sudu besar susu pekat.
  5. Siapkan juga 1 sudu teh esen vanila.
  6. Silahkan sobat siapkan 2 cawan tepung gandum.
  7. Persiapkan 2 sudu teh serbuk penaik.
  8. Silahkan kamu persiapkan Sedikit Pewarna biru.
  9. Siapkan juga Sedikit serbuk coklat.

Watak ini juga disifatkan seorang yang memahami hati Laila dalam apa juga pun keadaan. Bagi yang tidak tahu, Badrul adalah penulis novel Laut, I Miss You, seorang peniaga BioJen dan kek pandan Laila dan kek birthday Yummy di dalam drama ini dibikin sendiri olehnya. Famous lah dia lepas ni nak kena sign novel Laut I Miss You. Dalam drama ni tak ada OST langsung pun cuma ada suara narrator menceritakan kenapa satu keluarga ni stuck dekat Kampung Sinaran Baru.

Step by step cara membuat Kek “Laut, I Miss You”

  1. Majerin dan gula dipukul sehingga kembang..
  2. Masukkan telur. Pukul sehingga sebati. Masukkan susu pekat dan esen vanila. Pukul lagi sehingga sebati..
  3. Masukkan tepung gandum dan serbuk penaik. Guna spatula dan kaup balik sahaja sehingga adunan sebati..
  4. Adunan diasingkan sedikit untuk dicampurkan dengan serbuk koko (untuk dijadikan warna coklat).
  5. Selebihnya diwarnakan dengan warna biru..
  6. Tuangkan adunan berwarna biru ke dalam loyang (1st layer). Ditengahnya diletakkan adunan serbuk koko (2nd layer). Dan dilapisi lagi dengan adunan berwarna biru (3layer).
  7. Bakar ke dalam ketuhar pada suhu 180darjah celcius dalam 40-50minit (bergantung pada ketuhar masing-masing). Sejukkan seketika..
  8. Siap untuk dihidangkan. Selamat mencuba..

Cukup Lailer je yang nyanyi kat dalam drama tu pun dah menghiburkan dah. Tu belum lagi tengok tajuk-tajuk novel yang mona baca. Pinjamkan Lah Suamimu, Pulangkan Lah Suamiku, Ambiklah Suamiku Ini. Namun dalam kelakar-kelakar itu, ada pengajarannya. Pillow talk yang ditunjukkan oleh Mona dan Razif, sebelum tidur tu.

Begitulah pembahasan Kek “Laut, I Miss You” terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman blog ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek “Laut, I Miss You”.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby