Tutorial memasak Jejari Roti Rangup

Jejari Roti Rangup ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya merupakan gambar mengenai Jejari Roti Rangup yang bisa kamu jadikan ide.

Jejari Roti Rangup anda mampu memasak Jejari Roti Rangup memanfaatkan 5 bahan 4 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Jejari Roti Rangup

  1. Selain itu juga tambahkan 5 keping Roti.
  2. Silahkan sobat siapkan 100 g Tepung Bestari (perisa asli).
  3. Siapkan juga 30 g Tepung Beras.
  4. Silahkan sobat persiapkan 200 ml Air.
  5. Silahkan sobat persiapkan Minyak utk menggoreng.

Step by step cara memasak Jejari Roti Rangup

  1. Campurkan tepung bestari dan tepung beras. Masukkan air sedikit demi sedikit. Gaul sebati hingga mencapai kepekatan yang diingini. Cikna tambah tepung beras sebab nak balancekan rasa masin tepung bestari tu dan bagi extra rangup. Kalau nak guna tepung bestari saja pun boleh..
  2. Potong roti memanjang seperti bentuk jejari kemudian kukus 3 - 5 minit supaya tidak menyerap banyak minyak. Tips ni Cikna baca satu perkongsian kat instagram. So kita cuba jela kan..hehe Nampak tak periuk tu..Cikna guna cara express nak kukus..😁 Mcm mana caranya? haa tengok langkah no.3 di bawah..
  3. Ni Cikna share cara cepat utk mengukus. Kalau ada nasi lebih pun Cikna panaskan dengan cara macam ni, senang & cepat..hehe Caranya, ambil periuk masukkan air panas hingga 1/4 penuh (kalau ada water dispenser) kalau takda masak la air paip tu bagi mendidih. Jangan masukkan air lebih dari separuh periuk nanti air tu kena penapis habis basah makanan dalam penapis tu 😅 Lepas tu guna penapis stainless steel letak atas periuk & susun roti dalam penapis tu. Kemudian tutup seperti gambar di atas..
  4. Lepas kukus, ambil roti celupkan dalam bancuhan tepung tadi. Panaskan minyak, goreng roti hingga keperangan. Angkat, toskan & sedia dihidangkan..

Begitulah pembahasan Jejari Roti Rangup terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman website ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Jejari Roti Rangup.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby