Panduan memasak Brownies kedut

Brownies kedut ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next merupakan gambar seputar Brownies kedut yang dapat kalian jadikan ide. Che Nom akan tunjukkan cara buat brownies yang paling sedap dan takkan anda lupakan. Tekstur brownies ni sangat fudgy dan lembab, sangat harum baunya. Contact Brownies Kedut Kedut on Messenger.

Brownies kedut Kepada semua peminat brownies, hari ni saya nak kongsikan resepi brownies kedut yang mudah dan. Cairkan chocolate dengan kaedah double boiler. Brownies kedut sering dijual kerana rasanya yang lazat, dan permintaan yang tinggi daripada Mesti ada diantara kita yang tertanya - tanya bagaimanakah cara pembuatan brownies kedut ini bukan? anda sanggup membuat Brownies kedut memanfaatkan 8 bahan 9 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Brownies kedut

  1. Anda Memerlukan 400 gm coklat kompound - potong kasar.
  2. Sediakan juga 150 gm mentega.
  3. Anda membutuhkan 80 gm gula perang.
  4. Kamu membutuhkan 80 gm gula caster.
  5. Silahkan kamu siapkan 3 biji telur gred A.
  6. Kamu butuh 1 sdk perasa vanila.
  7. Anda membutuhkan 100 gm tepung naik sendiri*.
  8. Sediakan 30 gm serbuk koko* - *satukan dan ayak.

Brownies Kedut is a member of Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them. Brownies antara manisan paling mudah, guna bahan yang senang dan sedap! Bagi anda yang teringin sangat nak buat brownies ni, resipi mudah perkongsian saudari Nur Amira ni boleh dicuba. Chocolate Brownies Kedut. jj orked ✿ α ѕмιℓє ιѕ α ѕριяιтυαℓ ρєяfυмє уσυ ѕρяαу σи σтнєяѕ Coklat masakan atau coklat compound, di potong kecil.

Langkah cara memasak Brownies kedut

  1. 1. Dalam mangkuk stainless steel, satukan coklat kompound dan mentega. Cairkan adunan dengan kaedah 'double boiler'. Tutup api dan angkat..
  2. 2. Dalam mangkuk lain, satukan pula gula perang, gula kastor, telur dan perasa vanila, gaul sebati..
  3. 3. Tuang dalam mangkuk adunan coklat dan gaul sehingga kesemua adunan rata dan sebati..
  4. 4. Masuk sedikit demi sedikit adunan tepung dan gaul rata.
  5. 5. Sediakan loyang bersaiz 10 x 10 inci, lapik kertas minyak dengan melebihkan sehingga paras ketinggian loyang. Ini supaya senang untuk ditarik keluar dari loyang dan oles sedikit mentega..
  6. 6. Tuang dalam loyang dan ratakan. Bakar dalam oven yang telah dipanaskan dengan suhu 150 selama 30 minit Api ats bwh(rak paling bwh).
  7. 7.Tutup suis oven, biarkan brownies dalam oven dengan pintu terbuka selama lebih kurang 15 Sejukkan dan potong mengikut pilihan anda..
  8. Boleh paipkan nutella & peanut butter ke atas brownise tersebut... hiasa mengikut kreativiti sendiri.
  9. Selamat mencuba.

Untuk dapatkan brownies yang enak sebaiknya. Chocolate Brownies Kedut - masam manis. Rata-rata ramai yang teruja dengan brownies yang berkedut seribu ini dan menjadi satu fenomena baru pula.. Brownies adalah sejenis hidangan pencuci mulut coklat yang dibakar dan berbentuk kiub. Terdapat dua jenis brownies yang boleh dibuat iaitu secara fudge atau pun kek.

Begitulah pembahasan Brownies kedut terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori Brownies kedut.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta