Resep Green Velvet Brownies #SyedMunawwar

Green Velvet Brownies #SyedMunawwar ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya adalah gambar seputar Green Velvet Brownies #SyedMunawwar yang bisa kalian jadikan wawasan.

Green Velvet Brownies #SyedMunawwar anda mampu memasak Green Velvet Brownies #SyedMunawwar mengfungsikan 13 bahan 8 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Green Velvet Brownies #SyedMunawwar

  1. Siapkan juga 125 g + 1 sudu besar tepung gandum.
  2. Anda butuh 60 g mentega..suhu bilik.
  3. Silahkan sobat siapkan 100 g gula halus.
  4. Anda Memerlukan 1 biji telur gred A.
  5. Persiapkan 120 ml susu segar..suhu bilik.
  6. Sobat juga memerlukan 1/2 sudu kecil pewarna hijau.
  7. Anda perlu 1/2 sudu kecil pandan emulco.
  8. Kamu perlu 1/2 sudu kecil baking powder.
  9. Anda Memerlukan 1/2 sudu kecil cuka masakan.
  10. Anda Memerlukan 👉 Lapisan Cheese.
  11. Sobat juga memerlukan 250 g cream cheese.
  12. Siapkan juga 3/4 cawan gula castor.
  13. Sediakan 1 biji telur gred B.

Langkah cara membuat Green Velvet Brownies #SyedMunawwar

  1. Panaskan oven 170 darjah celcius. Alas loyang 4 segi 8' X 8' inci dengan kertas minyak..sapu dengan sedikit mentega. Kertas minyak biar lebih dari loyang supaya senang nak krluarkan nanti..
  2. Satukan susu segar dan pewarna hijau..ketepikan..
  3. Pukul mentega hingga sebati..guna senduk kayu je☺️..masukkan gula halus. Kacau sebati kemudian masukkan telur. Kacau rata..
  4. Masukkan tepung dengan campuran susu segar tadi selang seli..dengan didahului dengan tepung dan diakhiri dengan tepung juga. Habiskan dengan tiga kali tuang. Masukkan emulco pandan. Kacau sebati..
  5. Satukan cuka dan baking powder biar hingga keluar buih. Masukkan dalam adunan kek..kacau sebati. Simpan 2 sudu besar adunan untuk buat corak atas brownies nti. Tuang dalam loyang dan bakar selama 30 minit bergantung pada oven masing2..
  6. Untuk lapisan cheese pukul cream cheese hingga gebu. Masukkan gula castor pukul lagi masukkan telur.pukul hingga sebati..
  7. Tuang atas brownies yang telah masak tadi.Ratakan. paipkan baki adunan tadi dan lorekkan ikut citarasa masing2. Masuk semula dalam oven bakar lebih kurang 15 minit. Biarkan sejuk sebelum dipotong..
  8. Brownies yang telah siap..selamat membrownies kawan2..😘😘.

Begitulah pembahasan Green Velvet Brownies #SyedMunawwar terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Green Velvet Brownies #SyedMunawwar.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby