Resep Kek Marble

Kek Marble ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek Marble yang dapat sobat jadikan ide. Siz ne düşünürsünüz bilmem ama kek denince benim aklıma ilk olarak mermer kek düşer. Çocukluğum kokar, bambaşkadır lezzeti sanki. kek marble jelita nie.memang gebu.moist.dan sedap. rugi klau anda tak cuba.nak buat Marble Cake Recipes, Best Cake Recipes, Sweet Recipes, Pandan Cake, Resep Cake, Malaysian Food. Dengan Bismillah, As Salam dan Salam Sejahtera, Resepi Kek Marble Moist Sukatan Cawan-Mesti ramai yang mencari-cari resepi istimewa kek Marble dengan sukatan cawan sampai jumpa blog ni. Bu keke pek çok kişi mozaik kek der ama büyük bir hatadır aslında bu. İsmin verilmesinin sebebi alacalı bulacalı görüntüsüdür.

Kek Marble Faktor utama yang menjadikan kek marble. Saya memang peminat kek butter atau kek marble atau apa apa kek yang lembab dan padat. Kek ini disediakan oleh anakanda saya, Juita yang kini sedang bercuti persekolahan yang panjang. kamu sanggup memasak Kek Marble gunakan 12 bahan 7 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble

  1. Silahkan sobat persiapkan Bahan A.
  2. Silahkan kamu siapkan 5 biji telur putih.
  3. Kamu membutuhkan 50 gm gula kastor.
  4. Anda butuh Bahan B.
  5. Kamu membutuhkan 250 gm mentega.
  6. Sobat juga memerlukan 5 biji telur kuning.
  7. Sediakan 200 gm gula kastor.
  8. Sediakan juga 1 sb esen vanila.
  9. Anda membutuhkan C Bahan.
  10. Kamu membutuhkan 200 gm tepung naik sendiri.
  11. Selain itu juga tambahkan 1 sk serbuk penaik.
  12. Anda Memerlukan 50 ml susu segar.

Che Nom akan tunjukkan resepi Kek Marble dan rahsia untuk mendapatkan. Sade ve kakaolu kek karışımının harmanlanarak, mermeri anımsatan desenler yaratan lezzetli bir kek: Marble Kek. Üzerinde fındık pralini ve bitter çikolata ile hazırlanmış. Saya pernah kongsikan resepi kek marble kukus. Kali ni saya buat kek marble bakar pulak dengan menggunakan oven.

Intruksi cara membuat Kek Marble

  1. Sediakan mixer. Pastikan mixer kering dan x basah. Putar bahan A dari perlahan hingga speed yang laju sehingga adunan kental dan bertanduk (lebih kurang 3 minit).ketepikan meringue..
  2. Kemudian satukan bahan B kedalam mixer pula. Putar sehingga adunan gebu dan pucat.
  3. Kemudian masukkan bahan c secara selang seli kedalam adunan B tadi sedikit demi sedikit. (masuk tepung, susu, putar. tepung, susu putar. tepung susu putar).
  4. Kemudian dengan hanya menggunakan spatula masukkan bahan A (meringue). Kacau dengan perlahan sehingga rata.
  5. Bahagikan adunan kepada beberapa bahagian untuk diletak warna. Saya gunakan 4 warna (ungu, merah, orange, hijau).
  6. Sediakan loyang saiz 8x8 inci. glisskan dengan mentega/marjerin dan alaskan dengan baking paper. Masukkan adunan tak berwarna dahulu. Ratakan. Kemudian masuk bahagian berwarna secara bertompok2 dan mengikut corak yang diinginkan.
  7. Kemudian bakar kek pada suhu 180C selama lebih kurang 40 minit - 50 minit atau sehingga kek masak menggunakan api atas bawah (bergantung pada oven masing masing) keluarkan kek dan sejukkan di atas redai apabila telah sejuk barulah di potong.

Belang-belang koko tu boleh digantikan dengan warna dan perisa lain seperti. Seperti kek marble yang bentuk nya cantik. Kek marble ialah kek dengan rupa berjalur atau bertompok yang dihasilkan dengan campuran ringan tak sekata adunan kek gelap dan cerah. Kek marble moist sering dikatakan sebagai kek yang paling tidak jemu dan tidak muak untuk dimakan. Kebiasaannya, kek marble yang dibeli di kedai banyak yang kering.

Begitulah pembahasan Kek Marble terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman blog ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Marble.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta