Resep Kek marble

Kek marble ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya merupakan gambar seputar Kek marble yang dapat Anda jadikan inspirasi. Siz ne düşünürsünüz bilmem ama kek denince benim aklıma ilk olarak mermer kek düşer. Çocukluğum kokar, bambaşkadır lezzeti sanki. Food and drinks company. kek marble jelita nie.memang gebu.moist.dan sedap. rugi klau anda tak cuba.nak buat Marble Cake Recipes, Best Cake Recipes, Sweet Recipes, Pandan Cake, Resep Cake, Malaysian Food. Bu keke pek çok kişi mozaik kek der ama büyük bir hatadır aslında bu. İsmin verilmesinin sebebi alacalı bulacalı görüntüsüdür.

Kek marble Faktor utama yang menjadikan kek marble. Che Nom akan tunjukkan resepi Kek Marble dan rahsia untuk mendapatkan. Dengan Bismillah, As Salam dan Salam Sejahtera, Resepi Kek Marble Moist Sukatan Cawan-Mesti ramai yang mencari-cari resepi istimewa kek Marble dengan sukatan cawan sampai jumpa blog ni. kamu sanggup memasak Kek marble pakai 6 bahan 7 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek marble

  1. Sediakan 1 cawan butter /planta.
  2. Silahkan sobat siapkan 3/4 cawan gula.
  3. Anda perlu 2 bji telur.
  4. Anda perlu 2 cawan tpg gandum.
  5. Silahkan kamu persiapkan 2 sdk baking powder.
  6. Anda membutuhkan pewarna (3elok gak).

Saya memang peminat kek butter atau kek marble atau apa apa kek yang lembab dan padat. Kek ini disediakan oleh anakanda saya, Juita yang kini sedang bercuti persekolahan yang panjang. Seperti kek marble yang bentuk nya cantik. Kek marble ialah kek dengan rupa berjalur atau bertompok yang dihasilkan dengan campuran ringan tak sekata adunan kek gelap dan cerah.

Step by step cara memasak Kek marble

  1. Panaskan oven korang.
  2. Pukul butter dgn gula sampai gebu,setara ni ok dah...
  3. Telur pun sama, lps gebu masing2 korang campurkan kedua2nya..
  4. Masukkan tepung sedikit2 lepastu korang bahagikan kpd warna yg hgpa nak ok...
  5. Layerkan ikut suka kalau sha buat ikut warna saja.. then lorekla.
  6. Bakar pada suhu 180°c 30minit (bergantung oven masing2 ya).
  7. Siap !.

Kek marble moist sering dikatakan sebagai kek yang paling tidak jemu dan tidak muak untuk dimakan. Kebiasaannya, kek marble yang dibeli di kedai banyak yang kering. Sade ve kakaolu kek karışımının harmanlanarak, mermeri anımsatan desenler yaratan lezzetli bir kek: Marble Kek. Üzerinde fındık pralini ve bitter çikolata ile hazırlanmış. Saya pernah kongsikan resepi kek marble kukus. Kali ni saya buat kek marble bakar pulak dengan menggunakan oven.

Begitulah pembahasan Kek marble terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman website ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek marble.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta